قصاص، مجازات قتل در جشن تولد

تهران (پانا) - قضات دادگاه کیفری به درخواست خانواده مرد جوانی که در شب جشن تولد دامادشان به‌دست او کشته شد متهم را به قصاص محکوم کردند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
قصاص، مجازات قتل در جشن تولد

به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اواخر تیر 2 سال قبل قتلی در یکی از خانه‌های محله بلوار ابوذر تهران رخ داد و تیم جنایی برای بررسی ماجرا راهی محل حادثه شدند.

مأموران کلانتری ۱۳۲ نبرد که با تماس همسایه‌ها از این جنایت با خبر شده بودند بلافاصله در محل حاضر شدند و پیمان که با ضربه‌های چاقو بشدت مجروح شده بود با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به‌خاطر شدت خونریزی جان سپرد.
در نخستین تحقیقات مشخص شد پیمان به‌دست شوهر خواهرش کوروش به قتل رسیده است. بدین ترتیب مرد 35 ساله دستگیر شد و پرونده در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران تحت رسیدگی قرار گرفت. در ابتدای جلسه پدر و مادر مقتول برای دامادشان درخواست قصاص کردند سپس متهم روبه‌روی قضات ایستاد و در حالی که از قتل برادرزنش ابراز پشیمانی می‌کرد در تشریح جزئیات حادثه گفت: آن شب تولدم بود و مادرزنم در خانه خودش برایم جشن گرفته بود و چند نفر از فامیل را دعوت کرده بودند.
برادرزنم هم بود و با هم مشروب خوردیم اما در حال مستی، با هم درگیری لفظی پیدا کردیم. بعد از پایان جشن او به خانه ما آمد. می‌گفت باید با من تسویه حساب کند من حرفش را جدی نگرفتم و به اتاقم رفتم تا بخوابم اما چند دقیقه بعد همسرم با حالتی مضطرب مرا بیدار کرد و گفت برادرش شیشه پنجره را شکسته و خودزنی کرده است. من خیلی ترسیدم چون پیمان مست بود و حال طبیعی نداشت. شیشه را به زور از دستش گرفتم و او را از خانه‌ام بیرون کردم.

اما پیمان دست بردار نبود و مقابل خانه‌مان داد و فریاد راه انداخته بود. چون دیروقت بود به خاطر همسایه‌ها و از ترس آبرویم برای اینکه او را بترسانم تا ساکت شود کارد آشپزخانه را برداشتم. او همچنان مقابل در فحاشی می‌کرد من که در حال مستی کنترل اعصابم را از دست داده بودم چند ضربه چاقو به گردن و شکم او زدم که با فریادهای همسرم همسایه‌ها از خانه‌شان بیرون آمدند و من همانجا بازداشت شدم.
کوروش که بشدت ناراحت بود به قضات گفت: باور کنید من قصد کشتن برادرزنم را نداشتم الان هم من شرمنده خانواده همسرم هستم و از آنها طلب بخشش دارم. من نمی‌خواستم چنین اتفاقی بیفتد و عمدی این کار را نکردم و حالا هم هرکاری بخواهند برای اینکه به آرامش برسند انجام می‌دهم.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، وی را به قصاص محکوم کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار