مترو سیاه پوش می‌شود

تهران (پانا) - معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالروز شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) برنامه‌های فرهنگی در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود. 

کد مطلب: ۱۲۰۶۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مترو سیاه پوش می‌شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، سید مجتبی تقوی نژاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم با اعلام این خبر گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر ویژه برنامه‌های ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی مترو با هدف ارتقای سطح آگاهی و شناخت مسافران از سیره و زندگی ائمه معصومین (ع) و ایجاد فضای معنوی متناسب با این ایام با عنوان " با یاد تو شهر جان گرفته است" در سطح ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: فضای بصری ایستگاه‌های مترو، تمامی قطارها نیز با طرح‌های ویژه این ایام به ارائه خدمت و جابجایی مسافران می‌پردازند همچنین تمامی نمازخانه‌ها با استفاده از کتیبه‌های فرهنگی و ریسه‌ سیاه‌پوش و ورودی ایستگاه‌های مترو نیز با علامت پرچم عزا فضاسازی می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت:در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر(عج) نیز با همکاری موسسه فرهنگی وفاق سبز علوی با استقرار موکب حسینی از مسافران عزادار پذیرایی به عمل می‌آید. در این برنامه و در دهه اول ماه محرم بیش از 2000 دستمال اشک و بسته فرهنگی در میان مسافران توزیع می‌شود.

تقوی نژاد افزود: نمایشگاه عکس و پوستر شامل تصاویر مراسم عزاداری در نقاط مختلف کشورمان برپا می شود و با دعوت از گروه‌های هنری و انجمن مداحان و ضمن رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا برنامه‌های هم‌خوانی و مداحی در ایستگاه‌های منتخب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تولیدات سمعی و بصری تصریح کرد: برنامه‌های تولید شده در قالب موشن گرافی و کلیپ با عنوان «یاد تو» و نذر جایگزین به منظور ترویج فرهنگ سنت حسنه نذری به صورت اهدای ماسک، کپسول اکسیژن و اهدای خون به افراد نیازمند از طریق نمایشگر قطارها و ایستگاه‌های مترو به نمایش گذاشته می‌شود همچنین محتوای رادیویی در قالب پادکست رادیو محرم شامل مجموعه سخنرانی‌ها، زندگی‌نامه شهدای والامقام کربلا و شعر و ویژه برنامه «بر آستان جانان» در ایستگاه‌های مترو پخش می‌شود و پایگاه مشاوره خانواده و مذهبی با عنوان «زندگی حسینی» به پاسخگویی به سوالات دینی و سبک زندگی با حضور کارشناسان حوزه خانواده‌ و امور مذهبی با ارایه مشاوره می‌پردازند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پایان گفت: در حوزه فضای مجازی نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و تارنمای متروپلاس روز شمار محرم و حسینیه مجازی در اختیار مخاطبان فرهنگی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار