فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان:

لزوم عملکرد هوشیارانه رسانه ها و خبرنگاران در جنگ روایت ها

سمنان (پانا) - فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان بابیان اینکه امروز جنگ اصلی با دشمنان، جنگ روایت‌ها است؛ چرا که تلاشِ دشمن در عرصه رسانه شکست‌خورده است، گفت: در جنگ روایت‌ها با دشمن، باید رسانه‌ها و خبرنگاران، هوشیارانه عمل کرده و نگاه جهادی و غیرت رسانه‌ای داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم عملکرد هوشیارانه رسانه ها و خبرنگاران در جنگ روایت ها

سردار حمید دامغانی در گفت و گو با خبرنگاران از طریق ویدئو کنفرانس به میزبانی فرماندهی سپاه استان سمنان به مناسبت روزخبرنگار، با یادآوری این نکته که در جنگ روایت ها، اهالی رسانه نقش مهمی دارند؛ زیرا دشمن در تحرکات تبلیغاتی از جنگ روایت ها استفاده می کند، خاطرنشان کرد: با آنکه فکر می کردند مشارکت انتخابات ایران زیر ۳۰ درصد است، اما مردم با وجود شرایط بد اقتصادی و کرونا، ۵۰ درصد شرکت کردند و در ادامه رسانه ها می توانند شکست محاصره تبلیغاتی دشمن با آن همه هزینه و امکانات را از بین ببرند.

وی باعنوان این مطلب که برخی از رسانه های داخلی نیز از جهت غفلت، همان حرف دشمن را می زنند که باید توجه کرد و شرایط را طوری فراهم کرد که با آگاهی عمل کنند، افزود: جنگ رسانه ای امروز، ظرفیت استفاده از نصرت الهی را فراهم می‌کند، خصوصا زمانی که امکانات خود را با امکانات گسترده دشمن مقایسه می کنیم و بر اساس محاسبات مادی آنها را جلوتر می بریم دقیقا مانند دفاع مقدس که کشور با امکانات کم نظامی با تکیه بر ظرفیت نصرت الهی ایستاد، امروز هم در جنگ رسانه و روایت ها و استفاده دشمن از فضای مجازی، غیرت رسانه ای باعث خواهد شد که پیروز باشیم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان در ادامه به برخی از مشکلات این قشر اشاره کرد و گفت: خبرنگاران اقشار بسیار زحمت‌کش و کم و برخورداری هستند که در هر زمانی مردم دچار مشکل هستند، زبان گویای آن‌ها بوده اند، اما توجهی به این قشر نمی‌شود. امیدواریم تدابیری اتخاذ شود تا بخشی از چالش‌های آن‌ها کاهش یابد.

سردار دامغانی با بیان اینکه در ایام کرونا همه مردم به خاطر شرایط اقتصادی حاکم، دچار مشکلات معیشتی بودند اما اصحاب رسانه جهاد کردند و هم در رزمایش مواسات و هم بیان مشکلات مردم حضوری پررنگ داشتند علی‌رغم اینکه خودشان دچار مشکلات معیشتی بودند، تصریح کرد: امروز جنگ روایت‌هاست هم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی و هم در داخل چرا که در شرایط خاصی هستیم.

وی افزود: از دیگر تلاش های خبرنگاران در این مدت، پوشش انتخابات بود که زحمات بسیاری کشیدند، در حالی که دشمن در موضوع جنگ روایت ها کار می کند آنها نقش مهمی در آگاهی جامعه داشتند. البته طی این سال‌ها شاهد جهاد گروه‌های مختلف بودیم ولی تنها افرادی که این جهاد را به تصویر کشیدند اما خودشان در قاب نبودند، همین خبرنگاران بودند. انصافاً این خبرنگاران بودند که خودشان را در معرض خطر قرار داده و نقش‌آفرینی کرده و چیزی کم نگذاشتند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان بااشاره به اینکه حضور خبرنگاران در سیل در اقصی نقاط کشور، انتخابات و رانش زمین در کالپوش شایان تقدیر است که اجازه ندادند دشمن در این فضای سایبری یکه‌تازی کند، اظهارکرد: امروز در فضای خاصی از نظر داخلی و خارجی به سر می‌بریم و مردم انتظار دارند بخشی از این فشارها تعدیل یابد که شروع دولت سیزدهم نویددهنده آن است.

سردار دامغانی ضمن بیان اینکه در سطح منطقه با خروج آمریکا از افغانستان مواجه هستیم، افزود: مبارزه با تروریسم، دولت سازی و مبارزه با مواد مخدر از جمله اهداف آمریکا بود اما در نهایت مجبور به فرار از این کشور شده و هیچ دستاوردی نداشت و تنها سعی آن‌ها بر خروج آبرومندانه بود.

وی با اشاره به اینکه امروز چالش در داخل خود آمریکا رقم خورده درصورتی‌که سال‌های گذشته این‌گونه نبود، ابراز داشت: امروز انتخابات پاشنه آشیل آمریکا است و گسل‌های اجتماعی آن‌ها فعال‌شده که این اختلاف را به عیناً در کشورشان می‌بینیم. البته چالش در عرصه بین‌المللی در مواجه با روسیه می‌کوشد تا از باتلاق سیاسی خاورمیانه رهایی یابد اما آمریکایی که جز ادبیات زور و قدرت به کار نمی‌برد و امروز لحنش به خواهش و التماس تبدیل‌شده است نشان از آن دارد که امروز، آمریکا به‌عنوان نمادی از جبهه استکبار دچار چالش‌های جدی است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان با عنوان این مطلب که استکبار می‌کوشد تا حزب‌الله را مقابل مردم قرار دهند و بر این اساس فشارهای زیادی بر لبنان وارد کردند، افزود: کوشیدند آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند اما می‌بینیم که لبنان تثبیت‌شده در این خاک است و کاملاً سرزنده و آماده حضور دارد و باید گفت تلاش دشمن در عرصه رسانه شکست‌خورده است.

سردار دامغانی خاطرنشان کرد: اسرائیل در یک حباب دروغین، خود را با اقتدار و با اشراف اطلاعاتی معرفی می کرد و برخی نیز باور کرده بودند اما در جنگ با غزه یک شکست اطلاعاتی بزرگ خورد، رئیس موساد تغییر کرد و حماس با تولید موشک زیادی که داشت اقتدار آنها را از بین برد و با آنکه می خواستند پیوند اسرائیلی ها، یهودی ها و اعراب را با تکیه بر جنگ روایت ها پیوند دهند اما برخلاف تصور آنها اعراب از حماس حمایت کرد.

وی اظهارکرد: ۹۰ درصد تجارت اسرائیل به صورت دریایی است اما آنقدر برای خود دشمن ایجاد کرده است که مجبور به راه های مختلف از جمله استفاده از پرچم های دیگر برای تردد تجاری خود می شود و در نهایت شکست می خورد و این نشان از شکست اطلاعاتی سنگین آنها دارد که این روایت واقعی است. روایت واقعی فرار آمریکا از افغانستان، استیصال در عراق و توقف عربستان در یمن، از هم پاشیدگی و عدم اعتماد سازمان های بین المللی به اسرائیل و دامن زدن آنها به دروغ ها و تهمت ها، نشان از شکست آنها می دهد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان در ادامه با اشاره به اجرای طرح سردار سلیمانی، گفت: یک هزار گروه رصد کننده، مراقبتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی ساماندهی شده است که در این راستا پنج هزار بسیجی در راستای اجرای این طرح در گروه‌های مذکور شرکت کردند.

سردار دامغانی ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ نفر بسیجی برای تزریق واکسن در حال کمک رسانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود هستند، گفت: با تولید و خریداری بیشتر واکسن و توزیع آن در سطح کشور در صورت لزوم از نیروهای بسیجی برای سرعت بخشی به فرایند تزریق واکسن بهره‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این افراد در قالب حدود یک هزار تیم و چهار دسته برای محلات مختلف استان سمنان سامان‌دهی شدند، افزود: در این طرح بیماریابی و رصد افراد مشکوک به کرونا انجام و پس از شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا بسته‌های معیشتی برای آن‌ها توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان در ادامه با اشاره به حضور بی‌نظیر مردم در صحنه انتخابات نیز اظهارداشت: مردم ایران، مردمی بی‌نظیر هستند و همیشه در همه صحنه‌ها حضور دارند و هر جا احساس کردند به حضور آن‌ها نیاز است در صحنه حضور یافتند.

سردار دامغانی با یادآوری انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور از سوی مردم خاطرنشان کرد: در شرایط خاص و سختی هستیم. مردم در ایشان یک سبقه خوب و اقدامات مفید مشاهده کردند و ایشان را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند و گزینه ای را برگزیدند که به نظر آنها قدرت اینکه مشکلات را کم کند، دارد و امیدواریم که در یک بازه زمانی بخشی از فشارها تعدیل شود و دولت سیزدهم این شرایط را بهبود دهد.

وی افزود: در حال حاضر مردم انتظار دارند که از مشکلاتشان کاسته شود که در واقع انتظار مردم درست و به حق هست که با شروع خوبی که دولت سیزدهم داشته است، امیدواریم شرایط بهتری را داشته باشیم و از مشکلات عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار