دعوت عراق از شاه سعودی برای حضور در نشست بغداد

وزیر خارجه عراق به زودی برای دعوت از ایران جهت حضور در نشست سران کشورهای منطقه در بغداد، به تهران سفر خواهد کرد

تهران (پانا) - نخست‌وزیر عراق رسما شاه سعودی را برای سفر به بغداد و حضور در نشست سران کشورهای منطقه دعوت کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دعوت عراق از شاه سعودی برای حضور در نشست بغداد

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق که به عربستان سعودی سفر کرده، در دیدار با همتای سعودی، دعوت‌ رسمی از ملک سلمان برای حضور در نشست سران کشورهای همسایه عراق را تسلیم مقامات ریاض کرد. قرار است این نشست اواخر ماه جاری همچنین با حضور سران ایران و ترکیه در بغداد برگزار شود.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر خارجه عراق روز گذشته در دیدار با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی، دعوت‌نامه رسمی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق از «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی را برای حضور در این نشست، تقدیم کرد.

پیشتر، روسیا الیوم به نقل از یک مقام عراقی اعلام کرده بود که یک هیات بلندپایه عراقی شامگاه یکشنبه با سفر به ریاض از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور نیز برای حضور در اجلاس سران منطقه در بغداد دعوت می‌کند.

چندی پیش، روزنامه العربی الجدید، از برنامه‌ریزی دولت عراق برای برگزاری قریب‌الوقوع یک اجلاس منطقه‌ای با حضور همسایگان این کشور از جمله ایران، عربستان سعودی و ترکیه خبر داد.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز امروز در یک نشست خبری از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عراق به تهران جهت دعوت رسمی از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این نشست خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار