برگزاری جلسه تقدیر از خبرنگاران جشنواره مداد آبی در لرستان

خرم آباد(پانا) - با حضور سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان، مدیر سازمان دانش آموزی استان و کادر این اداره در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش از برگزیدگان جشنواره مداد آبی تقدیرشد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه تقدیر از خبرنگاران جشنواره مداد آبی در لرستان

دراین جلسه سید عیسی سهرابی با تبریک روز خبرنگار و تشکر از کادر سازمان دانش آموزی در زمینه برگزاری جشنواره مداد آبی، گفت: آموزش و پرورش مفهوم گسترده ای دارد و نمی توان آن را در چارچوب خاصی محدود کرد. فعالیت خبرگزاری پانا در زمینه مفهوم پرورشی این دستگاه مقدس است. پانا می‌تواند محور توسعه باشد. البته باید این نکته را مد نظر قرار داد که توسعه باید توسعه فکری باشد. مهمتر از هر چیزی تغییر نگرش های محدود افراد است که این امر در آموزش و پرورش رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: وظیفه اصلی آموزش و پرورش تقویت رویکرد تغییر شناختی افراد جامعه است. طبق سند تحول بنیادین، تربیت بایستی در مدرسه ای با شرایط ویژه و توسط معلمی با خصوصیات مشخص انجام پذیرد. بنیان تربیت در مدرسه شکل می‌گیرد. آموزش و پرورش نبایست دانش آموزان را از یکدیگر جدا کند. وجود دانش آموزان با ویژگی های شخصیتی و هوشی متفاوت در کنار یکدیگر تربیت را غنی خواهد کرد. هر فردی استعدادی دارد و وظیفه مدرسه آن‌ است که این استعدادها را شناسایی کند و ارتقا دهد.

در ادامه این جلسه محسن امیری خواه، مدیر سازمان دانش آموزی لرستان، با اشاره به اینکه بسته تحولی سازمان دانش آموزی، برنامه سالانه ارزشمندی‌ بود که با اجرای آن توانستیم فعالیت هایمان را توسعه دهیم، خاطر نشان کرد: مهارت های رسانه ای، زمینه ساز تربیت دانش آموزان ماست و نگاهی متفاوت و کنجکاوانه را به دانش آموز خبرنگاران القا می‌کند و این مهارت ها پیش‌زمینه برای فعالیت در زمینه خبرنگاری در آینده خواهد بود.

امیری خواه با اشاره به سالروز گرامیداشت روز خبرنگار به مناسبت شهادت خبرنگار شهید صارمی افزود: مفتخریم که امسال نخستین بزرگداشت دانش آموزی خبرنگار شهید محمود صارمی را با عنوان جشنواره رسانه‌‌ای مداد آبی برگزار کردیم و از این طریق دانش آموزان استان لرستان علاوه بر بهترین مهارت های رسانه‌ای، با سیره و زندگی این شهید هم استانی آشنا شدند.

امیری خواه با اشاره به ارسال ۱۱۳۷ اثر به دبیرخانه جشنواره مداد آبی اعلام کرد: در رشته خبرنویسی زهرا سلیمانی روزبهانی، در رشته عکاسی، سیده زهرا نوری در رشته مصاحبه و یاسمین هادی پور موفق به کسب مقام نخست شدند.

در پایان جلسه، دانش آموزان در مورد آثار ارسالی و انگیزه خود سخنانی را بیان کرده و توسط سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار