شتاب گرفتن رشد بورس با جهش ۱۰ هزار واحدی شاخص

تهران (پانا) - شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه، ۱۷ مرداد ماه) ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید.

کد مطلب: ۱۲۰۶۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
شتاب گرفتن رشد بورس با جهش ۱۰ هزار واحدی شاخص

در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۴۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه هزار و ۵۳۶ واحد افزایش به ۴۰۷ هزار و ۷۹۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و ۲۳۴ واحد رشد به ۲۵۷ هزار و ۶۴۸ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۶ هزار و ۷۹۳ واحد و شاخص بازار دوم ۲۲ هزار و ۲۲۳ واحد رشد داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۲۴۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با دو هزار و ۷۵۳ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۶۷۸ واحد، گروه صنعتی و معدنی گل گهر (کگل) با ۶۳۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۶۰ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۵۱۳ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۳۶۹ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۴۸ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۸۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۳۳۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۲۷ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۳۲۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۹۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۳۴ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۲۱۲ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۱۶۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۵۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۴۸ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۱۴۷ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۳۵ میلیون و ۷۳۸ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۷۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار