گرامیداشت روز خبرنگار

گلستان(پانا)-خبرنگاران، چشم بینا و زبان گویای مردم و نماد تعهد و وظیفه شناسی هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت روز خبرنگار

مریم سلطانی، مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان، در خصوص تبریک روز خبرنگار پیامی به شرح زیر صادر کرد.

امروز روز سپاس از سنگربانان عرصه خبر و اطلاع رسانی است که با عزمی راسخ و اراده محکم و روحیه مسئولیت پذیر در این مسیر قدم نهاده اند و با اشتیاق و علاقه با کسب مهارت های لازم، بازتاب دهنده مسائل جامعه دانش آموزی هستند. آنها، وجدان بیدار، نگهبان و تصویرگر زمان خویش اند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی میکنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای در گرو تلاش های بی وقفه و بی منت آنهاست. پیامبر اسلام نیز در این باره فرموده است: حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس. از این رو می‌توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران را مجاهدتی عظیم و فداکاری بی دریغ بدانیم و قدردان باشیم.

رشد خبرنگاران فعال در مدارس از مهمترین اهداف سازمان دانش آموزی بود که با همکاری و همت خبرنگاران برتر و نخبه استان تا میزان قابل توجهی محقق شد.

با گام برداشتن در این مسیر، توانستیم در یک سال گذشته و در سازمان دانش آموزی دو دوره کلاس آموزش خبرنگاری برای پرورش جوانان استان در این زمینه برگزار کنیم که باتوجه به شرایط کرونای استان،یک دوره به صورت آنلاین با حضور حدود ۲۰۰ دانش آموز و یک دوره حضوری برگزار شد.

از همین رو،تعداد خبرنگاران فعال استان افزایش چشمگیری داشته و همچنین میزان رضایت، تعداد و کیفیت خبرها بالا رفته و عملکرد پانای استان در کشور خوب و با پیشرفت همراه بوده است.

یک خبرنگار در مرحله اول وظیفه دارد اطلاعات حیاتی جدید را به طور ساده و قابل فهم در اختیار عموم قرار دهد و آنگاه این اطلاعات را در قالبی درآورد که برای ارتقای کیفیت زندگی بشر قابل استفاده باشد.

همه انسان‌ها علایق و سلیقه مخصوص به خود را دارنداما وظیفه یک خبرنگار این است که بدون در نظر گرفتن این علایق و با کنار گذاشتن هرگونه تعصب، اخبار واقعی را به مردم انتقال دهد.

در پایان،۱۷ مرداد ماه، روزخبرنگار یادروز باشکوه تلاشگران عرصه قلم و اندیشه را به حضور خبرنگاران دانش آموزی پانای استان و کشور تبریک عرض کرده و ضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه، تلاش شما عزیزان را در روشن نگه داشتن چراغ اطلاع رسانی مستقل گرامی می‌دانم و از ایزد منان تداوم عزت و اهتمام مسئولانه شما را در روایت عشق ، آزادی و حق گویی در عرصه آگاهی ارزومندم.

و به راستی چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایی که در خدمت بیان حق برآید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار