کچوئیان خبر داد

جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - به گفته معاون نظارت، ارزیابی و تضمین دانشگاه فرهنگیان خبر داد امسال دانشگاه فرهنگیان، 25 هزار نفر دانشجو جذب کرده است.

کد مطلب: ۱۲۰۵۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، رضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمین دانشگاه فرهنگیان با برنامه «گفتگوی علمی» درباره تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش مصاحبه تلفنی کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از سال 94 علاوه بر جذب دانشجویان از طریق سازمان سنجش، اقدام به جذب مهارت آموز از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها کرده است گفت: در سه سال اخیر، تقریبا سالی 25 هزار نفر در این داننشگاه پذیرفته شده و در حال حاضر تعداد قابل توجهی از نیروهای آموزش و پرورش به این روش ورود کردند و با آزمونی که در انتهای دوره تخصصی از آنها گرفته شده، صلاحیت آنها برای آموزش در مدارس سنجیده شده است.

کچوئیان ضمن اشاره به اشتغال آفرینی برای حدود 100 هزار نفر مهارت آموز خاطرنشان کرد: به مهارت آموزان با ورود به دانشگاه، دروس پداکوژیکال به صورت تخصصی آموزش داده می‌شود.

وی در مورد عدم پذیرش دانشجویان دوره فوق لیسانس تشریح کرد: وزارت علوم باید مجوز توسعه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را بدهد و در حال حاضر حدود 850 عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان داریم که عمده آنها اعضای تطبیقی با مراکز تربیت معلم سنوات گذشته و فارغ التحصیلان جوان دکترای دانشگاه‌های دیگر هستند و با این آمار وزارت علوم مجوز توسعه رشته‌های فوق لیسانس را نمی‌دهد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین دانشگاه فرهنگیان در رادیو گفت و گو اظهار کرد: امسال دانشگاه فرهنگیان، 25 هزار نفر دانشجو جذب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار