بحری‌زاده تشریح کرد؛

اعلام مهلت شرکت در پویش‌های مناسبتی ماه محرم و صفر

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی پیرامون جزئیات برگزاری پویش‌های مناسبتی این سازمان ویژه ماه محرم و صفر توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام مهلت شرکت در پویش‌های مناسبتی ماه محرم و صفر

اسماعیل بحری‌زاده با حضور در برنامه دوربین امید شبکه امید برنامه‌های سازمان دانش‌‌آموزی و جزئیات پویش‌های ویژه ماه محرم و صفر را تشریح کرد.

وی دراین باره گفت: زندگانی با برکت 50 ساله امام حسین (ع) سراسر درس بوده است دوران کودکی، جوانی و دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) تا زمان عاشورا نیز برای همگان که پیروان اهل بیت هستیم درس خواهد بود.

بحری‌زاده بیان کرد: عظمت حادثه کربلا به قدری است که به قول مقام معظم رهبری مانند خورشیدی تمام نورهای دیگر را تحت الشعاع قرار می‌دهد به تعبیر دیگر «اسلام زنده به عاشورا و امام حسین (ع) است» لذا ما وظیفه داریم فرهنگ عاشورا، شور و شعور حسینی را نسل به نسل منتقل کنیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: عاشورا به ما درس‌هایی مانند فداکاری، شجاعت، دین داری، قیام لله و درس عشق و محبت می‌آموزد لذا سازمان دانش‌آموزی تلاش دارد با اجرای برنامه‌هایی برای تمام دانش‌آموزان و اعضای ویژه سازمان سهمی در این مسیر برای انتقال فرهنگ عاشورا داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در سازمان 3 گروه مخاطب داریم؛ دانش‌آموزان عضو تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان با حدود جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز، دانش‌آموز‌-خبرنگاران پانا و اعضای مجالس دانش‌آموزی با هزار دانش‌آموز. پویش هشتگ گذاری با کلید واژه عشق به حسین، پویش مومنانه، پویش دعای عهد و زیارت عاشورا، پویش مداحان نوگلان حسینی، سوگواره اهلی من العسل با مدیریت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، پویش هر خانه یک حسینیه و سیاه پوش کردن منازل و برافراشتن پرچم‌های امام حسین در خانه‌ها و مجالس خانوادگی، پویش‌های اربعین با شعار هر عمود یک آیه از جمله پویش‌های سازمان برای ماه محزم و صفر است.

شرکت در این پویش‌ها از ۱۹ مردادماه و از ابتدای محرم آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ۱۵ مهرماه ادامه دارد

بحری‌زاده خبر داد پویش خوانش کتاب برای اولین‌بار راه‌اندازی شده است تا دانش‌آموزان کتاب 80 صفحه ای «پدر، عشق، پسر» که دلدادگی امام حسین و حضرت علی اکبر است را خوانش و بخشی از این کتاب را در قالب کلیپ به ما ارسال کنند. تمامی برنامه‌ها در بستر فضای مجازی و در شبکه شاد خواهد بود آثار منتخب در سامانه اینترنتی پیشتازان در شبکه شاد در معرض استفاده مخاطبان قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان به آثار امتیاز می‌دهند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی درباره مهلت شرکت دانش‌آموزان در این پویش‌ها گفت: شرکت در این پویش‌ها از ۱۹ مردادماه و از ابتدای محرم آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر ۱۵ مهرماه ادامه دارد که دانش‌آموزان می‌توانند تا پایان مهرماه آثار خود را در قالب فیلم کوتاه، عکس، موشن گرافی و انیمیشن برای ما بفرستند باید فیلم‌های تولید شده حداکثر 100 ثانیه با حجم ۱۵ مگابایت باشد.

وی درباره فعالیت خبرگزاری پانا نیز بیان کرد: در خبرگزاری پانا دانش‌آموزان عزیز در قالب بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» آموزش‌های حرفه‌ای خبرنگاری را دیدند و این افراد در سایت‌ها و مراکز استانی خبرگزاری پانا در سراسر کشور به صورت افتخاری در حال فعالیت هستند و کارت خبرنگاری دارند.

4 فاز تربیت خبرنگار-دانش‌آموز

بحری‌زاده ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: ما در قالب بسته تحولی در سال تحصیلی جاری علاوه بر فعالیت‌های حرفه‌ای در خبرگزاری دانش‌آموزی پانان امسال یک فراخوان عمومی اعلام کردیم تا از دانش‌آموزان علاقه مند به آموزش حرفه‌ای خبرنگاری دعوت کنیم. در این فراخوان بیش از ۹۲ هزار دانش‌آموز اعلام آمادگی کردند لذا در 4 فاز آموزش آنان برنامه ریزی شد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با تشریح این 4 فاز افزود: در فاز اول ۲۶۰ مدرس استانی کشوری در سطح استان‌ها آموزش دیدند؛ در فاز دوم این مدرسین در مراکز استان‌ها خبرنگاران را آموزش دادند؛ در فاز سوم از هر شهرستان به تناسب جمعیت تعدادی از دانش‌آموزان علاقه مند را تحت پوشش قرار دادیم و مدرسان بیش از ۵ هزار دانش‌آموز علاقه مند به حرفه خبرنگاری را آموزش دادند که مجموعا تاکنون توانستیم ۶ هزار دانش‌آموز علاقه‌مند به حرفه خبرنگاری را تحت آموزش حرفه ای قرار دهیم که این تعداد تا پایان امسال به ۶۰ هزار خبرنگار دانش‌آموز می‌رسد.

وی همچنین خبر داد با آغاز سال تحصیلی آموزش خبرنگاری ادامه پیدا می‌کند شعار ما این است که در هر مدرسه یک خبرنگار داشته باشیم تا این خبرگزاری به یک خبرگزاری مرجع آموزش و پرورش و مسائل دانش‌آموزی تبدیل شود هدف ما در این فعالیت توانمندسازی دانش‌آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگار است.

جذب خبرنگاران پانا در خبرگزاری‌های دیگر

بحری‌زاده درباره اینکه آیا این افراد تربیت شده می‌توانند جذب خبرگزاری‌های دیگر شوند افزود: آنچه در این طرح انجام می‌دهیم آموزش مهارت‌های حرفه‌ای خبرنگاری است این افراد می‌توانند در خبرگزاری‌های دیگر که اعلام نیاز می‌شود جذب شوند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی درباره آینده دانش‌آموزان خبرنگار اظهار امیدواری کرد خبرگزاری پانا بتواند خبرنگاران تراز جمهوری اسلامی را تربیت کند تا ما در آینده شاهد این باشیم که هر فرد علاقه مند به حرفه خبرنگاری که امکان فعالیت در این رشته را نداشته با کمک مدرسان ما و موقعیت‌های یادگیری بتواند آموزش‌های لازم را ببیند تا استعدادهای خود را شکوفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار