مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی:

بیش از 4 هزار دانش‌آموز استان در آزمون مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم شرکت کردند

بجنورد (پانا) -مدیر کل آموزش وپرورش خراسان شمالی اعلام کرد بیش از 4 هزار دانش‌آموز استان در آزمون مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 4 هزار دانش‌آموز استان در آزمون مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم شرکت کردند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در حاشیه بازدید از حوزه های آزمون مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم گفت: امسال ۴ هزار و ۴۴۷ دانش‌آموز استان در آزمون نمونه دولتی متوسطه دوم با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۲هزار و ۵۴۸ نفر دختر و یک هزار و ۸۹۹ نفر پسر هستند.

مهدی مودی اظهار کرد: آزمون مدارس نمونه دولتی که قرار بود ۱۸تیر ماه برگزار شود، به دلیل شدت یافتن شیوع ویروس دلتا کرونا و توصیه های وزارت بهداشت، لغو شد.

وی گفت: از وزارت بهداشت به طور مجدد درخواست برگزاری این آزمون با رعایت پروتکل های بهداشتی شد که بر این اساس این آزمون روز جمعه ۱۵مرداد ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

مودی اظهار کرد: ظرفیت پذیرفته شدگان در مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی 1401-1400، یکهزار و ۷۲۱نفر در رشته های نظری و هنرستان ها در آموزشگاه‌های نمونه دولتی پذیرفته خواهند شد.

وی افزود: ۸۲۴نفر از این دانش آموزان را دختران و مابقی پسران تشکیل می دهند و آمار دانش آموزان داوطلب تحصیل در مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی آینده (۱۴۰۱-۱۴۰۰) نسبت به سال تحصیلی گذشته حدود ۱۵ درصد افزایش یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سال گذشته سه هزار و ۸۷۷ نفر داوطلب در آزمون نمونه دولتی شرکت کردند که این آمار سال جاری با افزایش ۵۷۰ نفری به حدود چهار هزار و ۴۴۷نفر رسیده است.

به گفته وی ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی برای سال تحصیلی آینده ۱۴۵ نفر بیشتر شد.

مودی اظهار کرد: این آزمون در بجنورد مرکز استان و هشت شهرستان شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان، بام و صفی آباد برگزار شد.

خراسان شمالی ۱۸۰ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار