نشست خبری فدراسیون تیراندازی

فروغی: رنکنیگ یک جهان را حفظ کنم سهمیه المپیک پاریس را می‌گیرم

دادگر: باید به فکر پاسداری از مدال جواد فروغی باشیم

تهران (پانا) - نشست خبری علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی و جواد فروغی مرد طلایی تیراندازی ایران در المپیک توکیو دقایقی قبل در فدراسیون تیراندازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فروغی: رنکنیگ یک جهان را حفظ کنم سهمیه المپیک پاریس را می‌گیرم

علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی در ابتدای این نشست خبری که از ساعت 20 پیش از مراسم جشن بزرگ خانواده تیراندازی برگزار شد، گفت: « بعد از حدود 4 سال حضور در فدراسیون و برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای موفقیت در المپیک و سایر میادین ابتدا در صدد بودم از مربیان وطنی استفاده کنیم و با سه برنامه به سمت اهداف حرکت کردیم. ابتدا در بازی‌های آسیایی جاکارتا حاضر شدیم و علی رغم داشتن 7 فینالیست در این مسابقات فقط یک برنز داشتیم و مورد سرزنش قرار گرفتیم‌. این برنامه کوتاه مدت ما بود. برنامه میان مدت فدراسیون به کسب سهمیه بر می‌گشت که از سه سال پیش آغاز شد. مشکلات عدم صدور ویزا،کنسل شدن پروازها، شیوع کرونا، افزایش قیمت‌ها و تحریم‌ها کار را چند برابر سخت کرد اما در نهایت با 6 سهمیه راهی توکیو شدیم. »

رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: « در توکیو با توجه به اینکه مربیان وطنی با حداقل هزینه در کنار تیم بودند خوش درخشیدیم و از نتایج کسب شده بسیار خوشحالیم. المپیک جایگاه بهترین‌های جهان است و کار برای ورزشکاران ما سخت بود. قبل از اعزام دو تا سه ماه اردوهای داخلی و خارجی خوب داشتیم و در مسابقات قهرمانی اروپا و جهان شرکت کردیم و با آمادگی خوبی در المپیک حاضر شدیم و نتایج قابل قبولی به ارمغان آمد که گل سر سبد آن‌ها مدال جواد فروغی بود. در 73 سالی که تیراندازی ایران در المپیک حضور داشته، مدال نداشتیم و تنها سه فینالیست داشتیم. »

وی درباره عملکرد تیم ملی تیراندازی در المپیک توکیو گفت: « در تفنگ بچه‌ها تلاش کردند و مهیار صداقت تا فینال فاصله‌ای نداشت اما متاسفانه فینالیست نشد. با تلاش مضاعف می‌توانستیم مدال‌آور باشیم. در میکس تپانجه پنجم شدیم که اگر فروغی طلا نمی‌گرفت، این پنجمی بهترین نتیجه تیراندازی ایران در تاریخ گذشته بود. هانیه رستمیان نیز غیر از اینکه پرچمدار بود با یک اختلاف از حضور در فینال باز ماند.تمام همکاران ما در فدراسیون و مربیان، خانم الهام هاشمی و همکارانش هر چه در توان داشتند به کار گرفتند ولی کسب مدال در المپیک سخت است. در تپانچه هم آقای نجفی و نصر اصفهانی تلاش کردند و مدال کسب شد. مردم از این مدال تیراندازی خوشحال هستند به خصوص اینکه اولین مدال در کاروان ایران مدال تیراندازی بود و در اولین روز المپیک کسب شد. خدا را شاکرم که مردم از عملکرد فدراسیون تیراندازی رضایت دارند. در ادامه این مسیر امیدوارم در المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی خوش بدرخشیم.

دادگر در بخش پایانی اظهاراتش گفت: « این مدال باید باعث انگیزه مضاعف برای ما باشد تا اولا از آن پاسداری کنیم و در ادامه در مسیر کسب مدال در سایر رشته‌ها حرکت کنیم و شرمنده مردم نباشیم. در بین کشورهای جهان جایگاه ششم را داریم که این امر اهمیت زیادی دارد. »

در بخش دوم این نشست خبری، جواد فروغی مرد طلایی کاروان ایران روبروی خبرنگاران قرار گرفت و در ابتدا گفت: « خرسندم از این که درخشش تیم ملی تیراندازی ایران باعث شادی مردم کشورم شد. تا پیش از جام جهانی هند، اختلافی که ما با جهان داشتیم دو روی سکه بود. قبل از جام جهانی هند به ضرر ما بود اما بعد از آن به نفع ما شد. تا قبل از این تپانچه خیلی محلی از اعراب نداشت و حریفان روی ایران حساب نمی‌کردند، اما بعد از طلای جام جهانی هند و کرواسی و قهرمانی جهان و در نهایت المپیک توکیو شرایط و جایگاه تپانچه در نظر رقیبان تغییر کرد و اکنون بیش‌تر دیده می‌شود. »

وی ادامه داد: « بهترین جایگاه تیراندازی ایران در تاریخ المپیک مقام ششمی بود. ما هم انتظار داشتیم که بهتر از این را کسب کنیم. قبل از رسیدن به فینال المپیک به آقای نصر گفتم همین حضور در فینال برای ما کافی است و کسب مقام هشتمی هم رکورد خوبی است، احساس می‌کردم که وظیفه‌ام که عبور از مرحله مقدماتی بود انجام شده است. رقیبان ما در فینال سخت و سنگین بودند و پیشینه مدالی خوبی داشتند. کم‌ترین آن‌ها شاید ۱۳ مدال داشت، اما واقعا نمی‌دانم در فینال چه اتفاقی برای آن‌ها رخ داد که نتوانستند آن‌طور که شایسته بود ظاهر شوند. »

مرد طلایی کاراون ایران افزود: اختلاف ۶.۹ دهم میان حریفان در هیچ لیگ کشوری دیده نمی‌شود. این موضوع و این اختلاف پیش آمده بین من و رقبا باید آسیب شناسی شود، این را از این جهت می‌گویم تا در مسابقات بعدی ما هم دچار آن ها نشویم. در مرحله مقدماتی رقیبان امتیازات خوبی ثبت کردند اما متاسفانه در نیمه راه فینال دیدم دیگر حریفان امتیازات‌شان کم شد و من دیگر احساس کردم حریفی ندارم و با آرامش پیش رفتم. فهمیدم اگر تیرها را ۷ یا ۸ می‌زدم قهرمان بودم.

فرروغی در بخش پایانی اظهاراتش درباره برنامه‌اش برای آینده گفت: « نزدیک‌ترین برنامه ما جام ریاست فدراسیون جهانی تیراندازی است که در هر ماده می‌توانند ۱۲ نفر از برترین‌های جهان شرکت کنند. تاریخ و مکان آن مشخص نیست اما برآورد آن حدود یک ماه دیگر است. مسابقات قهرمانی سلاح‌های بادی آسیا قزاقستان هم در پیش است. در آینده تا شروع بازی‌های آسیایی، جام جهانی و مسابقات آسیایی دیگری هم خواهیم داشت. برنامه دیگر من حضور در المپیک بعدی است. اکنون در رنکینگ یک هستم و تنها حفظ تکنیک و تاکتیک و حضور در مسابقات مهم است که بتوانم این جایگاه خود را حفط کنم و سهمیه حضور در المپیک پاریس را بگیرم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار