خودرو گران می‌شود؟

تهران (پانا) - افزایش قیمت خودرو از یک سو توان مردم برای خرید خودرو را کاهش داده و از سوی دیگر کمبود قطعات، سبب دپوی گسترده خودرو در انبار خودروسازان شده است. یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: با توجه به افزایش خودروهای دپو شده در انبار کارخانه‌ها احتمالا خودروسازان به مردم تسهیلاتی جهت خرید خودرو اقساطی می‌دهند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
خودرو گران می‌شود؟

به گزارش تجارت نیوز، تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان زیاد شد. برخی فعالان بازار معتقدند به دلیل افزایش شدید قیمت خودرو برخی توان خرید ندارند. از این‌رو خودروسازان برای اینکه بتوانند خودروهای خود را بفروشند باید تسهیلات مناسبی را در اختیار مردم قرار دهند.

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو توضیح داد: برای اینکه بازار خودرو رونق بگیرد خودروسازان دوباره همانند دوره‌های قبل باید به مردم تسهیلات خرید خودرو بدهند.

البته به گفته این کارشناس فروش اقساطی خودرو مشکل خودروسازان را حل نمی‌کند. چون بدون اصلاح وضعیت کلان اقتصادی مشکلی از خودروسازان حل نمی‌شود و تنها مرگ خودروسازان به تعویق می‌افتد.

اما این کارشناس خودرو می‌گوید در صورت فروش اقساطی خودرو، بخشی از خودروهای دپو شده از پارکینگ خودروسازان خارج می‌شود. اما سوال مهمی که وجود دارد این است که اگر مشکل خودروسازان با فروش اقساطی حل می‌شود چرا آنها اصولا در تحویل خودروهای پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده تاخیر دارند؟

پیش از این هم دنیای اقتصاد گزارش داده تعداد خودروهای معطل مانده برای قطعه به ۱۲۵ هزار خودرو رسیده است.

قیمت خودرو چه می‌شود؟

اما آینده قیمت خودزو چه می‌شود؟ فربد زاوه گفت: گرانی خودرو در فصل تابستان مساله عجیبی نیست و معمولا در این فصل معاملات خودرو رونق می‌گیرد.

او معتقد است: تورم فصلی تا پایان تابستان ادامه دارد و احتمالا قیمت خودرو در هفته سوم مرداد گران می‌شود. علت نوسان این روزهای قیمت خودرو جا به جایی در کابینه دولت است. اما ممکن است در دولت جدید با ارائه برخی برنامه‌ها روند بازار تغییر کند.

کارنامه بازارها در هشت سال فعالیت دولت روحانی نشان می‌دهد خودرو هشت برابر گران شده است؛ این در حالی است که در این مدت متوسط درآمد مردم تنها چهار برابر بیشتر شده است.

چندی پیش حمید کریمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج اعلام کرده بود: « تعطیلات تابستانه خودروسازان در راه است و در این تعطیلات عرضه خودرو به بازار کم می‌شود و بنابراین ممکن است خودرو تا پایان تابستان مجدد گران شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار