سخنگوی سازمان سنجش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تشریح قابلیت نرم افزار انتخاب رشته مجازی

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان سنجش با تشریح قابلیت نرم افزار انتخاب رشته مجازی گفت این نرم افزار رشته‌هایی که شانس قبولی آنها بیشتر است را معرفی می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تشریح قابلیت نرم افزار انتخاب رشته مجازی

فاطمه زرین‌آمیزی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: فرآیند گزینش آزمون سراسری، فرآیندی علمی و مبتنی بر داده و اطلاعات مستند و معتبر است و مشاوران انتخاب رشته در موسسات به طور احتمالی و در بهترین حالت براساس اطلاعات تعداد محدودی از داوطلبان سال گذشته نسبت به مشاوره و انتخاب رشته اقدام می‌کنند.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال گذشته و با رعایت تمامی شرایط و ضوابط، رشته‌هایی که شانس قبولی آنها بیشتر است را معرفی می‌کند.

وی گفت: نرم افزار انتخاب رشته در اولین گام پس از ورود داوطلب اطلاعات کلی و اصول و مبانی استفاده از سیستم را نمایش و پس از آن حداکثر تا ۳۰۰ رشته محل را به داوطلب نمایش می‌دهد. لازم به ذکر است در رشته های ارائه شده تا حدودی از بالا به پایین شانس قبولی افزایش می‌یابد.
بر این اساس نرم افزار قابلیت جستجو و محدود کردن اطلاعات رشته محل‌ها براساس شرایط مورد نظر داوطلب به شرح زیر است:
نوع دوره( روزانه، نوبت دوم، پیام نور و ...)
مقطع دوره( دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی و ....)
انتخاب حداکثر تا سه استان به عنوان محل تحصیل
حداکثر تا سه رشته تحصیلی مورد علاقه
امکان قبولی

زرین آمیزبی ادامه داد: البته می‌توان در گزارش‌های متفاوت جستجوهای متفاوتی را از نرم افزار درخواست کرد. داوطلب به این نکته توجه داشته باشد که اگر رشته محل‌های انتخابی خود را در نرم افزار انتخاب رشته اصلی ثبت نکند از چرخه گزینش آزمون سراسری حذف خواهند شد.

سخنگوی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: نرم افزار انتخاب رشته مجازی صرفا نقش راهنمایی و هدایت داوطلبان براساس گزینه‌های انتخابی و نیز آمادگی برای انتخاب رشته اصلی را دارد. این نرم افزار دقیق‌ترین انتخاب‌ها را براساس علاقمندی داوطلب و نمره حاصل شده در آزمون را تنها با پرداخت ۱۴ هزار تومان ایجاد می‌کند و داوطلب نیازمند پرداخت هزینه‌های گزاف نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار