قالیباف: مبادلات اقتصادی ایران و برزیل قابلیت زیادی برای گسترش دارد

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران گفت: ظرفیت های دو طرف برای افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی بیشتر از حجم مبادلات فعلی است از این رو امیدواریم با تلاش مقامات دو طرف، تحولی در این بخش از روابط ایجاد شود.

کد مطلب: ۱۲۰۵۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف: مبادلات اقتصادی ایران و برزیل قابلیت زیادی برای گسترش دارد

به گزارش خانه ملت، اواندرو رومان رئیس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران که برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده است، عصر امروز( چهارشنبه) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار بر تقویت روابط پارلمانی دو کشور تاکید کرد و گفت: خرسندیم که گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل در دو کشور تشکیل شده است. اعضای دو گروه می توانند با گفت وگو و تبادل تجربیات، سهم زیادی در تسهیل همکاری های دو کشور داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به استقرار دولت جدید در کشورمان، افزود: روی کار آمدن دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران نویدبخش رویکردهای جدید در سیاست خارجی است. ما علاقمند به تقویت روابط دوستانه با برزیل براساس حسن نیت و تامین منافع متقابل هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با خاطرنشان کردن اهمیت ارتقای سطح روابط اقتصادی ایران و برزیل گفت: ظرفیت های دو طرف برای افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی بیشتر از حجم مبادلات فعلی است از این رو امیدواریم با تلاش مقامات دو طرف، تحولی در این بخش از روابط ایجاد شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و شرکت در مراسم تحلیف افزود: ما از طرف رییس مجلس نمایندگان برزیل مامور شدیم که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری ایران شرکت کنیم. اینکه علیرغم مسافت جغرافیایی طولانی، ما به تهران سفر کردیم نشان از علاقه ما به توسعه روابط دوستانه فیمابین است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت گفت و گوهای پارلمانی ایران و برزیل گفت: گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران، تلاش خود را برای تقویت همکاری های پارلمانی دو کشور بکار گرفته است و از هرگونه ابتکاری که منجر به تسهیل همکاری های دو کشور شود، استقبال می کنیم.

اواندرو رومان در پایان روابط اقتصادی برزیل و ایران را ریشه دار خواند و افزود: دو کشور در زمینه های زیادی مانند انرژی، مواد غذایی، پتروشیمی و کشاورزی دارای ظرفیت فراوانی هستند. همکاری در این حوزه ها منجر به افزایش حجم مبادلات ایران و برزیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار