روند افزایشی بی‌سابقه مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج: ما به‌لحاظ نیرو‌های درمانی با کمبود مواجه هستیم

یاسوج (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد روند مبتلایان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بصورت بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است.

کد مطلب: ۱۲۰۵۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
روند افزایشی بی‌سابقه مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان پناه اظهار کرد: با توجه به روند افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان تخت‌های بیمارستان‌های معین کرونا تکمیل شده و یا در حال تکمیل شدن است و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، همه تخت‌های بیمارستان‌های استان تکمیل می‌شود.
یزدان پناه با بیان اینکه هم تعداد مبتلایان و هم بستری شدگان و همچنین بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است، بیان کرد: با این افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، تعداد کادر درمان موجود در بیمارستان‌های معین کرونا در استان، جوابگوی خیل عظیم مبتلایان نیست و ما به لحاظ نیرو‌های درمانی با کمبود مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت ۳ نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند ادامه داد: شمار قربانیان در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۵۰ نفر افزایش یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان این هم اکنون ۴۸۰ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های معین کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲۰۵ نفر بیمار قطعی و ۲۵ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
یزدان پناه افزود: از ۷۲۴ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۵ درصد موارد مثبت بودند که شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، بویراحمد و دنا بیشترین موارد مثبت را داشتند.
وی با بیان اینکه کرونای دلتا حیلی سریع شیوع پیدا کرده و مردم را مبتلا می‌کند اضافه کرد: مردم برای پیشگیری از این بیماری و حفظ سلامت خود از حضور در اماکن‌ پر خطر از جمله مراکز بهداشتی و درمانی، بازار، مکان‌های شلوغ و پرجمعیت، مراسم‌های عزا و عروسی و همچنین دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنند.
یزدان پناه ادامه داد: مردم استان برای حفظ سلامتی خود و خانوادهایشان ضمن رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا، فاصله فیزیکی را رعایت کرده و حتما ماسک بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار