دو مصوبه مجلس در شورای نگهبان بررسی شد

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان از بررسی دو مصوبه مجلس شورای اسلامی در این نهاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
دو مصوبه مجلس در شورای نگهبان بررسی شد

«هادی طحان نظیف» ‌ روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در جلسه روز گذشته شورای نگهبان چند مصوبه از جمله «طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۲۰۶ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» و «لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» مورد رسیدگی قرار گرفت.

بر اساس ماده واحده این لایحه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مجاز است به‌منظور گسترش و بهسازی مهارت‌آموزی و فراهم کردن زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار در کشور، کمک‌های نقدی و غیرنقدی و هدایای اشخاص حقیقی و حقوقی را دریافت و برای احداث، تعمیر، توسعه، بازسازی و تجهیز مراکز آموزشی مربوط با اولویت نیازهای مصرفی مهارتی شامل مواد مصرفی و ابزار کارگاهی برای آموزش‌های عملی کشور مصرف نماید. استفاده از کمک‌های مذکور برای توسعه تشکیلات و پرداخت هزینه‌های پرسنلی ممنوع است.

طبق تبصره یک این لایحه همه وجوه اهدا شده به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود و حداکثر ظرف مدت یک ماه معادل ۱۰۰درصد آن در قالب بودجه سنواتی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار می‌گیرد تا در محل مورد نظر اهداکننده و در اولویت بعدی به ترتیب در مناطق محروم و مناطق دیگر به مصرف برسد. کمک‌های غیرنقدی اعم از کالا و تجهیزات و یا املاک و بناهای احداثی توسط خیّرین با موافقت خیّربنا و در محل مورد نظر ایشان به عنوان اموال دولت (با ذکر نام خیّر) ثبت و بهره‌برداری می‌شود.

بر اساس تبصره ۲ این لایحه درآمدهای حاصله سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از محل خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره، صدور، تمدید و تعویض گواهینامه‌ها و پروانه‌ها، اختصاصی تلقی می‌شود و به صورت ۱۰۰ درصد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص می‌یابد.

همچنین بر اساس تبصره ۳ این لایحه آیین نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار