8 درصد مصرف برق توسط بخش تجاری

تهران (پانا) - مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران خبر داد بخش تجاری ۸ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده‌است که با اعمال روش‌های مدیریت مصرف می‌توانند کمک موثری به تامین برق پایدار داشته باشند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
8 درصد مصرف برق توسط بخش تجاری

به گزارش ایرنا، «مسعود صادقی» عنوان کرد: واحدهای تجاری می‌توانند با تغییر روش‌های نورپردازی به نورهای موضعی و تنظیم دما روی ۲۵ درجه و جلوگیری از هدر رفت انرژی، مصرف خود را به میزان قابل توجهی (بیش از ۴۰ درصد ) کاهش دهند که البته باعث افزایش سود و کاهش هزینه‌های این گروه از مشترکان نیز می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود چون لامپ‌ها کم مصرف هستند، پس روشن ماندن تعداد زیاد لامپ اشکال ندارد، درست نیست.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق خاطرنشان کرد: هر یک‌ درجه دما باعث تغییر یک هزار و ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق می‌شود.

صادقی گفت: هم‌اکنون شاهد خنکی هوا هستیم اما همچنان نیازمند همکاری بیشتر مشترکان به ویژه مشترکان تجاری و خانگی هستیم، چرا که مصرف حداقل یک‌هزار مگاوات از سقف تعیین شده بیشتر است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بخشی از نیاز مصرف برق از طریق نیروگاه‌های برق آبی و مصرف آب تولید می‌شود و این در حالی است که ما نیازمند ذخیره بیشتر آب هستیم؛ بنابراین نیاز به همکاری بیشتر مشترکان است.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق افزود: اواسط هفته آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود و همکاری مشترکان می‌تواند در گذر از شرایط هفته نیز به صنعت برق کمک کند.

پیشتر معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تراز منفی ۱۰ هزار مگاواتی تولید و مصرف می‌توانست باعث بروز خاموشی سراسری (بلک اوت) شود که آثار زیانباری برای کشور به همراه داشت، اما با همراهی و مدیریت درستی که صورت گرفت، این اتفاق رخ نداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار