مثبت شدن ۵۱ درصد از تست‌های تشخیصی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در فارس

شیراز(پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و هفتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، آمار بالای شناسایی موارد مثبت کرونا و بستری در بیمارستان‌های استان را در ۲۴ ساعت گذشته نگران کننده خواند.

کد مطلب: ۱۲۰۵۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مثبت شدن ۵۱ درصد از تست‌های تشخیصی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در فارس

مهرزاد لطفی گفت: مراجعه زیاد بیماران و موارد مشکوک کرونا به مراکز ۱۶ ساعته نشان می‌دهد که در هفته آینده با آمار بالای مراجعه به بیمارستان‌ها مواجه هستیم.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۰ ورودی و بستری جدید در بیمارستان‌های فارس ثبت شده است اضافه کرد: در این بازه زمانی ۵۱ درصد تست‌های تشخیصی کرونا در استان مثبت بوده است که آماری بالا و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به افزایش آمار ورودی بیمارستان‌های استان گفت: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا موسوم به دلتا، این موضوع لزوم اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و به ویژه پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و سفرهای غیرضروری را بیشتر می‌کند.

لطفی در بخش دیگری از نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا که با حضور محمدرضا منصوری راد رییس و ناوسالار یکم ارسلان رستمی مدیر بیمارستان مسلمین شیراز برگزار شد، تلاش و همکاری بیمارستان‌ها را در پیشبرد بهتر اقدامات مقابله با کرونا بسیار موثر برشمرد.

او ضمن تقدیر از همکاری و تلاش مجموعه بیمارستان مسلمین با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای مقابله با بیماری کووید۱۹، اختصاص ۱۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونا را در شرایط کنونی بسیار مهم و مفید دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد که این روحیه جهادی و همکاری‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا هر چه زودتر شاهد ریشه کنی بیماری کووید۱۹ باشیم.

رییس بیمارستان مسلمین نیز در این نشست گفت: بحران کرونا یک بحران ملی است که هم سلامت و هم امنیت جامعه را با خطر مواجه کرده است، به همین دلیل بیمارستان مسلمین به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران با تمام توانمندی در خدمت مردم و نظام سلامت است؛ چرا که موفقیت در مهار و ریشه کنی کرونا نشان دهنده موفقیت تمامی مجموعه نظام سلامت کشور است.

محمدرضا منصوری راد افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مدیریت موفق بیماری کووید۱۹ را در کشور به نمایش گذاشته است و امیدواریم با کمک و همکاری همه جانبه بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.
ارائه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه مقابله با کرونا از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، گزارش تحلیلی روزانه تست‌‌های انجام شده و موارد مثبت کرونا، ارایه گزارش واکسیناسیون کرونا در شیراز و شهرستان‌ها و بررسی مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا از مواردی است که در سیصد و هفتاد و ششمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از سوی اعضای این ستاد، ارزیابی و تصمیم گیری شد.

این نشست صبح امروز سیزدهم مرداد ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار