در آیین آغاز به کار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مطرح شد؛

حاجیان‌زاده: خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان نیازمند مدیریتی یکپارچه است

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، گفت هم‌اکنون عرضه خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان در کشور بصورت سلیقه‌ای است و ارائه صحیح این خدمات به مدیریتی یکپارچه نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
حاجیان‌زاده: خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان نیازمند مدیریتی یکپارچه است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، علیرضا حاجیان‌زاده، امروز، در آیین آغاز به کار این سازمان افزود: وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحدهای ارائه دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان برعهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهادهای ذی‌ربط برقرار سازد.

وی تأکید کرد: این سازمان به هیچ وجه بنا ندارد، تصدی ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان را بصورت یکجا به عهده بگیرد، زیرا مأموریت آن، سیاست‌گذار، استانداردسازی کمک به تولید محتوای متناسب با ارزشهای انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است.

این پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت کودک، وضیعت کنونی ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان در واحدهای مختلف را جزیره‌ای توصیف کرد و گفت: در کشور ما کارها و فعالیت‌های فرهنگی فراوانی توسط سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی برای کودکان انجام می‌شود، اما این خدمات بصورت پراکنده بوده و یک هدف مشترک را دنبال نمی‌کند.

جاجیان‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر نهادهای صداوسیما، مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، مهدهای قرآنی، مراکز ورزشی و تفریحی، خانه‌های کودک، پارکها و شهربازها مهم‌ترین ارائه دهندگان خدمات آموزشی و فرهنگی به کودکان هستند که هر کدام بر اساس اقتضاهای اجتماعی و دانش و تجربه خود به ایفای نقش می‌پردازند.

معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، یادآور شد: درحال حاضر محتوای فرهنگی و آموزشی برای کودکان در بسترهایی نظیر، انواع اسباب بازی، کتابهای کودک، پویانمایی‌ها، اپلیکشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای ارائه می‌شود که جنبه‌های درآمدزایی هم در بخش‌هایی از این فعالیتها مؤثر است.

وی تصریح کرد: از جمله عوامل مؤثر در ارائه برخی خدمات و محصولات فرهنگی متفاوت و بعضاً نامناسب در برخی از واحدهای تعلیم و تربیت کودکان، نگاه صرفاً مادی و اقتصادی به موضوع آموزش و پرورش کودکان است و این مسئله لزوم برقرای یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند بین عوام مختلف در این حوزه را گوشزد می‌کند.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، این سازمان تازه تأسیس در وزارت آموزش و پرورش، حدود50 هزار مهدکودک و پیش دبستانی را در سراسر کشور تحت پوشش قرار خواهد داد.

آیین آغاز به کار رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک امروز با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از معاونان و مدیران‌کل این وزارتخانه و جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خیابان سرپرست تهران و در نزدیکی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار