تداوم امدادرسانی در استان‌های سیل‌زده؛ 8 نفر جان باختند

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت حوادث جوی روزهای گذشته، 10 استان کشور را تحت تاثیر قرار داد و منجر به جان باختن 8 نفر از شهروندان شد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تداوم امدادرسانی در استان‌های سیل‌زده؛ 8 نفر جان باختند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص حوادث سیل و آبگرفتگی از ١١ تا ١٣ مرداد ١٤٠٠ گفت: ١٠ استان آذربایجان شرقی و غربی، تهران، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمان، مازندران و هرمزگان متاثر از وقوع سیل بودند که در 23 نقطه این استان ها عملیات امدادرسانی صورت گرفت.

وی افزود: 978 نفر و 244 خانوار در این حوادث تحت تاثیر سوانح جوی قرار گرفتند که هلال احمر به 85 نفر اسکان اضطراری داد و 3 نفر از مصدومین را نیز به مراکز درمانی منتقل کرده است. همچنین از 35 باب منزل آب بوسیله دستگاه های ویژه تخلیه شد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: 20 دستگاه خودرو گرفتار در سیل نیز رهاسازی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی در استان قزوین ٦ نفر، شامل ٢ نفر در الموت و ٤ نفر در آوج و در استان آذربایجان غربی ١ نفر در شهرستان شاهین دژ و در استان مازندران ١ نفر در سوادکوه شمالی جان خود را از دست دادند. همچنان دو نفر از شهروندان در استان قزوین نیز مفقود هستند.

ولی پور ادامه داد: در این مدت ٢٠ دستگاه چادر، ١٦٣ تخته پتو، 205 بسته غذایی ٧٢ ساعته میان سیلزدگان توزیع شد و ١٩٩ نفر در قالب ٥٦ تیم عملیاتی در این امدادرسانی ها مشارکت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات در پایان گفت: هم اکنون عملیات در استان های مازندران، قزوین، کرمان و هرمزگان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار