تلفیق آموزش حضوری و مجازی به  پیشبرد اهداف آموزشی کمک شایانی می‌کند

تهران (پانا) - معاونت آموزشی دبیرستان طوبی ضمن اشاره به مزیت آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری به جهت پیشبرد اهداف آموزشی تأکید کرد باید به دانش‌آموزان نیز درباره نوع عملکرد و جوانب آموزش تلفیقی، آگاهی‌های لازم داده شود تا بتوانیم به‌درستی از آن استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۲۰۴۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تلفیق آموزش حضوری و مجازی به  پیشبرد اهداف آموزشی کمک شایانی می‌کند

ثریا نیکویی؛ معاون آموزشی دبیرستان طوبی منطقه ۱۴ در گفت و گو با پانا گفت: «مدت ۲۸ سال است که در حال فعالیت در آموزش و پرورش هستم و حدود ۷ سال است که در دبیرستان طوبی مشغول کار هستم. در طی این سال ها، الحمدالله با سختی و موانع خاصی رو به رو نبودم چون به کارم عشق می ورزم و از آن نهایت لذت را می برم. همچنین، حس خوبی که بچه ها در مدرسه به من انتقال می دهند را حاضر نیستم با هیچ چیز دیگری عوض کنم.»

وی در ادامه گفت: «جامعه امروز، جامعه ای مدرن است و با گذشته تفاوت بسیاری دارد. حداقل در این دو سال شاهد این موضوع بودیم که فضای مجازی چقدر به آموزش ما کمک کرده و می کند. هر چند نقص هایی هم وجود دارد که امیدواریم به زودی زود رفع شود.»

نیکویی افزود: «فضای حضوری و دیدن بچه ها قطعا حال بهتری دارد اما چیزی که برای من جالب بود این بود که با وجود فضای مجازی، زمان و مکانی وجود ندارد و شما قادر هستید در هر کجا، هم آموزش دهید و نظاره گر باشید و هم آموزش ببینید و یاد بگیرید. من به شخصه، تلفیق آموزش حضوری و مجازی را با هم برای پیشبرد اهداف آموزشی مناسب می دانم. فقط لازم است درباره جوانب و نوع عملکرد آن به بچه ها آگاهی داده شود تا بتوانیم به درستی از آن استفاده کنیم.»

وی درباره شغل معلمی و نقاط قوت و ضعف آموزش و پرورش گفت: «کلاس هایی که در آن تعداد زیادی دانش آموز وجود دارد و همچنین حجم زیاد دروسی که ممکن است در آینده نقش زیادی در زندگی آن فرد نداشته باشد، می تواند جایگزین این موضوع، کلاس هایی آموزشی برای فرا گرفتن حرفه و فن، مؤثرتر باشد. خدا را شکر دبیرهای کاربلدی در آموزش و پرورش وجود دارند که تسلط بر شرایط سخت دارند و خوب این اوضاع را مدیریت می کنند.»

وی گفت: «در این سال ها افتخار کسب رتبه معلم نمونه و معاون نمونه منطقه ۱۴ را داشتم. اما از مهم ترین افتخارات برای من این است که چندین سال دیگر، بچه هایی که به موفقیت های کوچک و بزرگی رسیدند و من را دیدند از من به خوبی یاد کنند.»

وی در پایان گفت: «دو سال دیگر بازنشسته می شوم و برنامه ام برای آینده، ادامه دادن کار فرهنگی در مدارس غیر انتفاعی است. توصیه اصلی من برای نسل جوان‌، احترام به پدر و مادر و معلم هاست که از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا قدرشناسی، نعمت بزرگی است که به هر کسی اعطا نمی شود.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار