«اهل سفر» در شبکه مستند

تهران (پانا) - مجموعه مستند «اهل سفر» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی منش به سفارش شبکه مستند سیما در 26 قسمت 45 دقیقه ای تولید می شود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
«اهل سفر» در شبکه مستند

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، میترا روحی منش ، تهیه کننده این مجموعه دراینباره گفت: «اهل سفر» در ادامه مجموعه مستند «تاج زاگرس» تولید می شود که پیشتر و در نوروز 1400 از شبکه مستند پخش شد، پیش تولید این مجموعه مستند به تازگی تمام شده و به زودی تولید آن کلید زده می شود.
این تهیه کننده افزود: گروه مستند برای تهیه این مجموعه اینبار به استان آذربایجان شرقی و اردبیل می رود و تاریخ، فرهنگ، مناطق مختلف و دیدنی، آشپزی و خوراکی های محلی و دیگر جذابیت‌ها و سنت‌های این سرزمین را به تصویر می کشد.
‎وی گفت: «اهل سفر» در دو اپیزود 13 قسمتی مجزا به نام های «آوای میشو» بخش آذربایجان شرقی و «ساوالان» بخش اردبیل ساخته می شود و درهر بخش مهدی خلیلی به عنوان راوی و مسافر زندگی روزمره مردم شهرها وروستاهای مختلف و فرهنگ‌ها و آداب و رسوم آنان را به تصویر می کشد.
پیش‌تر از این گروه مستند، مجموعه مستندهای «رویای کارمانیا» ، «در قلب کومش» ،«گلستانم آرزوست» و «از سرمین شمالی» تولید و پخش شده بود.
‎راوی این مجموعه مهدی خلیلی است و از دیگر عوامل آن می توان به نویسنده و کارگردان : یاسر طالبی، تدوینگر و تصویربردار: فرحبخش فرهیدنیا، صدابردار: سید مجید حسینی، برنامه ریز: حسن جعفری، پژوهشگران: علی رمضانی پاجی، حورا لقمان و تهیه‌کننده : میترا روحی منش اشاره کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار