در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا،

تمامی تفرجگاه‌ها و بازارهای هفتگی گیلان تعطیل شد

رشت (پانا) - استاندار گیلان در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا از ارسال درخواست مجدد به ستاد ملی برای ممنوعیت ورود و خروج خودرو به گیلان و نیز تعطیلی تمامی تفرجگاه‌ها و بازارهای هفتگی استان خبر داد و خواستار تشدید نظارت بر محدودیت فعالیت های گروه های شغلی و همراهی بیشتر مردم در رعایت دستورالعملهای بهداشتی شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تمامی تفرجگاه‌ها و بازارهای هفتگی گیلان تعطیل شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ درپی قرارداشتن گیلان در وضعیت هشدار، جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای گیلان در استانداری گیلان برگزار شد.

ارسلان زارع در این جلسه سه ساعته؛ با قدردانی از تلاش های فداکارانه کادر درمان استان، کاهش شدید رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل ها از سوی مردم و قدرت سرایت ویروس جهش یافته دلتای هندی را از مهمترین عوامل شیوع پیک پنجم کرونا دانست و گفت: براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در گیلان، از متوسط کشوری پایین تر است و این مسئله، نگرانی ها را دوچندان می کند.

وی بر لزوم توجه به عوامل به صورت واقع بینانه و درنظرگرفتن میزان تاب آوری مردم، اصناف و کادر درمان در مواجهه با این بیماری تأکید و اضافه کرد: ستاد ملی با اخذ نظر کارشناسان خبره و با توجه به مجموعه ای از عوامل تصمیم گیری می کند و در این میان براساس مصوبه این ستاد ، اتخاذ تصمیمات از سوی استانداران به عنوان رئیسان ستادهای استانی ، باید مطابق با مصوبات ستاد ملی باشد.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان از ارسال پیشنهادهای قبلی به ستاد ملی مبنی بر ممنوعیت ورود و خروج خودرو به گیلان و بالعکس و نیز درخواست مجدد از این ستاد برای موافقت با این امر خبر داد و گفت: باتوجه به درخواست اخیر وزیر بهداشت از رهبر معظم انقلاب و تشکیل جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا برای بررسی این درخواست، اتخاذ تصمیم در این خصوص به جلسه آتی ستاد ملی مقابله با کرونا موکول شده است.

وی با تأکید چندباره بر پرهیز از شکل گیری اجتماعات گسترده در فضاهای بسته، استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله گذاری و تغییر سبک زندگی متناسب با کرونا افزود: هر زمانی که میزان مراعات دستورالعمل ها به میزان مورد تاکید کارشناسان بهداشتی رسیده؛ شاهد کاهش بیماری، تعداد مبتلایان و شمار بستری شدگان بوده ایم که باید در این مسیر به راهکارهای عملی متخصصان، توجهی ویژه شود.

استاندار گیلان خواستار افزایش اقدامات فرهنگی با رویکرد ایجابی و تولید محتواهای خلاقانه و مبتکرانه رسانه ای و انتشار گسترده آنها در فضای مجازی شد و اظهار کرد: همراهی مستمر مردم با کادر درمان و نیز احساس تکلیف برای حفظ سلامتی عمومی و همنوعان با تذکر به یکدیگر برای استفاده از ماسک تجلی پیدا کند.

وی با بیان اینکه عادی انگاری نسبت به همه گیری بیماری منجر به ایجاد مشکلات فراوان در جامعه می شود، گفت: میزان توجه اصناف و مشاغل به رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید به صورت مستمر بررسی شود و در این مسیر دستگاه های اجرایی، موسسات عمومی و شهرداری ها هرگونه امکانات مورد نیاز را در اختیار فرمانداران قرار دهند.

زارع به ضرورت تعطیلی رستوران ها (به جز خدمات بیرون بر)، قلیان سراها، کافه ها، پاساژها و دیگر مراکز سربسته مشمول در شرایط قرمز کرونایی تأکید و خاطرنشان کرد: فرمانداران به صورت دقیق، گروه های شغلی محدود شده اصناف برای فعالیت را اطلاع رسانی و با جدیت براین موضوع نظارت کنند.

وی ادامه داد: کمیته ای متشکل از اتاق اصناف، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی نسبت به تشدید نظارت ها بر فعالیت اصناف، اقدام کرده و پس از ارائه گزارش؛ برخوردهای قانونی از سوی نمایندگان دستگاه قضایی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد تخت های بیمارستانی پیش بینی شده برای شرایط کرونایی استان تا زمان حاضر اشغال شده، گفت: با همراهی بیمارستان های بخش خصوصی و تأمین اجتماعی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، در خصوص تأمین تخت و تجهیزات برای درمان بیماران ، تاکنون خدمات ارائه گردیده است .

نماینده عالی دولت در گیلان به آمادگی یکی از بخش های بیمارستان حشمت رشت برای پذیرش بیماران اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط رو به افزایش تعداد مبتلایان، سایت لاکان دانشگاه علوم پزشکی نیز برای پذیرش بیماران کرونایی در سریعترین زمان ممکن، تجهیز و راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: توزیع واکسن در مرکز استان و شهرستان ها متناسب با جمعیت، تقاضا و ثبت نام ها باشد و نسبت به واکسیناسیون اقشار در کنار مشمولان، دقت لازم صورت گیرد.

استاندار، گیلان را سالمندترین استان کشور عنوان و به انتظار مردم برای تسریع در ارسال واکسن و انجام فرآیند واکسیناسیون گروه های سنی اشاره و اضافه کرد: گیلان در حال حاضر جزء 5 استان برتر کشور در تزریق واکسن است و باید به واسطه سالمندبودن، کوشش شود تا به رتبه بالاتر نیز دست یابیم.

وی با تأکید مجدد بر لزوم تعطیلی مهمانسراهای ادارات در وضعیت قرمز کرونایی و عدم پذیرش مسافران گفت: فرمانداران بر تعطیلی تفرجگاه ها و بازارهای هفتگی نظارت جدی به عمل آورند.

در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش رئیسان کارگروه های ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، بازرس‌کل استان و دادستان مرکز گیلان نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار