برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهوری؛

مقام‌های بوسنی، غنا و سوریه وارد تهران شدند

تهران (پانا)- وزیر امور خارجه بوسنی، وزیر گردشگری غنا و رییس مجلس سوریه برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهوری سیزدهم وارد تهران شدند.

کد مطلب: ۱۲۰۴۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مقام‌های بوسنی، غنا و سوریه وارد تهران شدند

ترکوویچ معاون شورای وزیران و وزیر امور خارجه بوسنی و ابراهیم محمد وزیر گردشگری غنا به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری وارد تهران شدند.

همچنین حموده صباغ رییس مجلس سوریه که به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، در بدو ورود مورد استقبال «عباس گلرو» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی دو کشور قرار گرفت.

تا این لحظه ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۰ رییس کشور در تراز سران کشورها، ۲۰ رییس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزیران دیگر کشورها و همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیات‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

همچنین روسای و مقام‌های یازده سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رییس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو، سیکا و D۸ که برای حضور در این مراسم دعوت شدند اعلام آمادگی کردند.

مراسم تحلیف رییس جمهوری سیزدهم ساعت ۱۷ پنجشنبه چهاردهم مردادماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار