دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فاجعه کرونایی در استان فارس در هفته‌های پیش رو خبر داد

شیراز(پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد با توجه به مرگ روزانه تعداد زیادی از مردم استان فارس بر اثر کروناویروس و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، در هفته های آینده با فاجعه کرونایی در استان مواجه هستیم.  

کد مطلب: ۱۲۰۴۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فاجعه کرونایی در استان فارس در هفته‌های پیش رو خبر داد

مهرزاد لطفی ادامه داد: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا ویروس در فارس و مرگ روزانه تعداد زیادی از هم استانی‌ها بر اثر این بیماری افزود: بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها در برابر کروناویروس، یک تهدید جدی بوده و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر را به همراه دارد.
او با ابراز نگرانی از وضعیت پیش رو نسبت به بیماری کووید۱۹ و ورود ویروس جهش یافته دلتای هندی در استان، از افزایش قابل توجه مراجعان به مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس(۱۶ ساعته) در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این روند نشانگر افزایش سرعت ابتلا به این بیماری و انتقال آن در بین افراد جامعه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فوت ۷۸ نفر در فارس بر اثر کروناویروس در ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و با هشدار به هم استانی‌ها در خصوص جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی گفت: با توجه به تکمیل صد در درصدی ظرفیت بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان، تنها راه برون رفت از این وضعیت شدید بحرانی، همکاری و مشارکت کامل مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به این بیماری است.
لطفی افزود: شدت سرایت پذیری، بیماری زایی و مرگ آفرینی ویروس جهش یافته دلتای هندی بسیار بالا است و باید نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی بیشتر احساس مسوولیت کرد.

او ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا در روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در روز گذشته تاکنون، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه‌های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت‌های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان‌های استان و انجام تست‌های کروناویروس، انجام تست‌های سریع، تحلیل آماری از وضعیت کووید۱۹ در فارس، ظرفیت بیمارستان‌های پشتیبان ارائه شد.
سیصد و هفتاد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح امروز دوازدهم مرداد، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار