خنیفر: ترویج ورزش، از مهم ترین اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان بر ترویج ورزش در دانشگاه به عنوان مهم ترین اولویت در دوران کرونا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: ترویج ورزش، از مهم ترین اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در آیین اختتامیه جشنواره طنز ورزشی در استان مرکزی، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت آن حضرت فرموده اند: مومن ورزیده از مومن نحیف برای من بهتر است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به اهمیت ترویج ورزش در دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: انسان قوی باید اهل کار هم باشد. فرد قوی با دارا بودن نقش، اهل کار و فعالیت است. چرا که ورزیدگی به تنهایی کفایت نمی کند، بلکه در کنار فعالیت، زیبنده است.

وی، ورزش های جسمی، آمیخته به هنر و ترکیبی را از جمله انواع گروه های ورزشی برشمرد و گفت: ورزش جسمی برای جسم، ورزش آمیخته به هنر برای ذهن و ورزش ترکیبی هم ذهن و هم جسم را درگیر می کند.

خنیفر، از ورزش ترکیبی، به عنوان بهترین ورزش یاد و اظهار داشت: ورزش یکی از مفیدترین و سالم ترین سرگرمی های انسان است. چرا که با ورزش می توان اوقات فراغت خود را هم پر کرد.

این مقام مسؤول، در تاکید فرمایشات پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی (ع) و حضرت امام صادق (ع) در خصوص اهمیت ورزش و سلامتی، اظهار داشت: باید منعطف بود، در هر شرایط طبیعی و اقلیمی نباید از ورزش غفلت کرد.

دبیر هیات امنای رئیس دانشگاه فرهنگیان، راز سلامتی علما را تقید به ورزش و ورزیدگی دانست و ادامه داد: این که چه ورزشی انجام دهیم مهم نیست، مهم این است که با تقید به دنبال ورزیدگی بود.

حسین خنیفر، در پایان از طراحان جشنواره طنز ورزشی با میزبانی استان مرکزی، قدردانی کرد و گفت: من یقین دارم هر کس در راه تربیت معلم، آموزش به دانشجوی تربیت معلم، تقویت دانشجوی تربیت معلم و خدمت به دانشجوی تربیت معلم گام بردارد، بهشت بر او گوارا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار