ادعای نخست وزیر انگلیس علیه ایران

تهران (پانا) - نخست وزیر انگلیس با تکرار ادعای مقامات این کشور مبنی بر دست داشتن ایران در حمله اخیر به یک کشتی تجاری اسرائیلی، گفت که این اقدام پیامدهایی خواهد داشت و ایران باید با آن مواجه شود.

کد مطلب: ۱۲۰۴۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ادعای نخست وزیر انگلیس علیه ایران

به گزارش ایسنا از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به دنبال هدف قرار گرفتن یک کشتی اسرائیلی در آب‌های بین‌المللی عمان، با ادعاهایی علیه نقش ایران در این حادثه گفت که ایران باید با پیامدهای آنچه حمله ظالمانه‌اش به کشتی اسرائیلی در سواحل عمان می‌خواند، مواجه شود.

او در این باره به خبرنگاران گفت: ایران باید با عواقب کاری که انجام داده است مواجه شود. این به وضوح یک حمله غیرقابل قبول و ظالمانه علیه کشتی رانی تجاری بوده است.

جانسون همچنین گفت: یک شهروند انگلیسی جان باخت. واقعا مهم است که ایران و هر کشور دیگری به آزادی دریانوردی در جهان احترام بگذارد و انگلیس به پافشاری بر سر آن ادامه می‌دهد.

صبح جمعه (هشتم مردادماه)، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تلاش کرده بدون ارائه هرگونه سند و مدرک، کشورهای دیگر را علیه ایران تحریک کند. در همین راستا در روزهای گذشته وزرای خارجه انگلیس و آمریکا و نیز رومانی و کانادا نیز با تکرار این ادعاها و با پیوستن به کمپین ضد ایرانی رژیم صهیونیستی، اتهاماتی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار