رگبار و رعد و برق در اغلب استان‌های کشور

تهران (پانا) - مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در غالب استان‌های کشور طی سه روز آینده از افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا درسواحل دریای خزر و شمال غرب کشور از فردا خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رگبار و رعد و برق در اغلب استان‌های کشور

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود اظهارکرد: در این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: طی این مدت همچنین رعد و برق، بارش ‌پراکنده، وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال لرستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد و غرب یزد نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، ‌پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ مرداد) برای شمال غرب و ارتفاعات البرز، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شرق فارس بارش ‌پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد ‌پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: تا آخر هفته جاری برای نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل، شرق خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور در جنوب سمنان، جنوب تهران، اصفهان، قم و مرکزی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک مورد انتظار است که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به‌تدریج از فردا (۱۲ مرداد) تا آخر هفته جاری در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور افزایش حدود ۵ تا ۸‌ درجه‌ای سانتیگراد دمای هوا را شاهد خواهیم بود. همچنین طی این هفته شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۲ مرداد) نیمه ابری، گاهی همراه با رگبار باران و وزش باد و رعد و برق با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ سانتیگراد و طی روز ‌چهارشنبه (۱۳ مرداد) صاف تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۲ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار