حسینی خبر داد

تأمین تجهیزات تربیت‌بدنی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال جاری

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در نشست کمیته برنامه‌ریزی سازمان با موضوع بررسی برنامه‌های حوزه پرورشی، فرهنگی و تربیت‌بدنی سازمان در سال 1400 از تدوین 16 برنامه با 38 فعالیت در حوزه پرورشی و فرهنگی و 12 برنامه با 32 فعالیت در حوزه تربیت‌بدنی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تأمین تجهیزات تربیت‌بدنی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال جاری

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با اعلام این خبر گفت: از مجموعه فعالیت‌های تدوین شده در حوزه پرورشی و فرهنگی ۱۷ فعالیت استمراری و تثبیتی، ۱۸ فعالیت نوآورانه و تأسیسی و 3 فعالیت تعدیلی و تکمیلی است. همچنین از مجموعه فعالیت تدوین شده در حوزه تربیت‌بدنی، یک فعالیت استمراری و تثبیتی، 19 فعالیت نوآورانه و تأسیسی و 12 فعالیت تعدیلی و تکمیلی است.

حسینی با بیان اینکه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی دو موضوع مهم در حوزه آموزش‌وپرورش است، اظهار کرد: تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان استثنایی است و این دو فعالیت اساس و پایه بقیه فعالیت‌های نظام تعلیم‌وتربیت است. گسترش فعالیت‌های تربیت‌بدنی و پرورشی باید منجر به کیفیت‌بخشی به ارکان اصلی نظام تعلیم‌وتربیت شود.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال جاری دو بسته تحولی "جشنواره نشاط و بازی‌های بومی محلی" و بسته تحولی "شاهد پژوهی" در حوزه تربیت‌بدنی و فعالیت‌های پرورشی در آموزش‌وپرورش استثنایی تدوین و اجرایی می‌شود، اظهار کرد: یکی از محورهای برنامه‌ها و فعالیت‌های تدوینی سال جاری حوزه پرورشی و تربیت‌بدنی در سال 1400 جریان‌سازی مدرسه‌ای در قالب پویش‌ها است که از جمله این فعالیت‌ها و برنامه‌ها می‌توان به مسابقات قرآن، عترت و نماز، جشنواره هنرهای آوایی، جشنواره لاله‌های روشن، پویش عاشورایان، مسابقات ورزشی و جشنواره نشاط اشاره کرد.

وی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، شاخص تعلق دانش‌آموزان به مدرسه پایین است و جریان‌سازی مدرسه‌ای در قالب پویش‌ها می‌تواند موجب افزایش تعلق به مدرسه شود. معلم باکیفیت عنصر اساسی تحول در نظام تعلیم‌وتربیت است و با همین رویکرد دومین محور برنامه‌های تدوین شده حوزه تربیت‌بدنی و پرورشی توانمندسازی نیروی انسانی است.

حسینی محور سوم برنامه‌ها را مشارکت محوری، خانواده مبنایی، هویت‌سازی و اجتماعی سازی دانش‌آموزان دانست و گفت: با این رویکرد برنامه‌ها و فعالیت‌هایی نظیر مجلس دانش‌آموزی، هر دانش‌آموز حداقل یک نقش و یک تشکل، هر مدرسه یک سرود، طرح مدام، پویش سراسری ترنم دانایی و کتاب‌خوانی خانوادگی طراحی شده است. تولید و مناسب‌سازی محتوای فرهنگی، هنری و ورزشی محور چهارم برنامه‌های این حوزه است و باید اهتمام ویژه‌ای به این بخش داشت.

معاون وزیر محور پنجم برنامه‌ها و فعالیت‌ها را پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: محور ششم برنامه‌ها توسعه و تجهیز رشته‌های ورزشی و مراکز خاص است که گسترش اتاق‌های بازی و سالن‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای از جمله فعالیت‌های تدوین شده در این محور است.

وی افزود: در حال حاضر 49 سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در کشور داریم و 28 سالن نیز در حال ساخت است همچنین تاکنون 9 سالن ورزشی درون مدرسه‌ای نیز ساخته شده است. تأمین تجهیزات تربیت‌بدنی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در قالب نهضت توان‌افزایی نیز در سال جاری با جدیت پیگیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار