حسینی خبر داد

راه اندازی مراکز خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از اجرایی شدن آیین‌نامه ایجاد مراکز جامع تشخیص، خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی پس از تصویب در شورای راهبری سازمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی مراکز خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست بررسی آیین‌نامه ایجاد مراکز جامع تشخیص، خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی گفت: مراکز جامع تشخیص، خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه واحدهایی هستند که فعالیت‌های تشخیصی، آموزشی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای به کودکان و دانش‌آموزان استثنایی و سایر دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اهداف راه‌اندازی این مراکز گفت: تجمیع خدمات تشخیصی توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای در طول سال در یک مکان تخصصی، فراهم‌آوردن شرایط مداخله بهنگام، توسعه ارائه خدمات به کودکان و دانش‌آموزان استثنایی تحت پوشش سازمان در مدارس استثنایی و عادی، پشتیبانی علمی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش‌وپرورش استثنایی و نظارت بر روند فعالیت اتاق‌های مرجع یادگیری و رفتاری از جمله اهداف راه‌اندازی مراکز جامع تشخیص، خدمات توان‌بخشی، آموزشی و مشاوره‌ای دانش‌آموزان استثنایی است.

وی افزود: مراکز جامع هیچ فعالیت و خدمات جدیدی ارائه نمی‌دهند و در واقع این مراکز باهدف تجمیع فعالیت‌های پراکنده آموزش‌وپرورش استثنایی راه‌اندازی خواهند شد.

حسینی تصریح کرد: راه‌اندازی این مراکز موجب ارائه خدمات کیفی و منسجم به دانش‌آموزان استثنایی و عادی با استفاده از ظرفیت نیروهای موجود آموزش‌وپرورش استثنایی خواهد شد.

شایان‌ذکر است در این نشست مقرر شد آیین‌نامه پس از بررسی و تصویب در اولین جلسه شورای راهبری سازمان جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار