معصومه ابتکار:

باید در تاریخ گفته شود چه مصائبی بر دولت دوازدهم نازل شد

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ساخت ۲۰ فیلم مستند در این معاونت که بخشی از آن عملکرد این معاونت را به تصویر کشیده است، درباره مشکلات ساخت این مستندها گفت باید در تاریخ گفته شود که چه مصائبی در سال آخر دولت دوازدهم برایش نازل شد و با چه وضعیتی کار کرد، ولی خدا را شکر توانستیم کارها را علیرغم مشکلات و کمبودها پیش ببریم.

کد مطلب: ۱۲۰۳۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
باید در تاریخ گفته شود چه مصائبی بر دولت دوازدهم نازل شد

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم رونمایی از فیلم "بانوی معنا" که پیرامون زندگی منیر گرجی، مفسر قرآن و تنها زن عضو مجلس خبرگان قانون اساسی توسط این معاونت تهیه شده است، با اشاره به ساخت ۲۰ فیلم مستند در این معاونت اظهار کرد: یکی از توفیقات ما در این دوره معاونت بحث مستندسازی بود. بخشی از این فیلم‌ها مربوط به عملکرد معاونت، بخشی مربوط به موضوعات تخصصی نظیر قوانین و مقررات و زنان سرپرست خانوار و بخشی درباره هشت تشکل بیش از ۳۵ سال است که می‌تواند الگوی تشکل‌ها باشد. این فیلم‌ها بر روی سایت هاشور قابل استفاده همگان است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در خصوص فیلم "بانوی معنا"، گفت: مشکلات فراوانی در تهیه این فیلم داشتیم که مهم ترینش شرایط کرونا بود که کار را در مقاطعی سخت کرد. هرچه در مورد خانم گرجی کار کنیم باز هم کم کار کرده‌ایم، ان شاءالله فیلم بانوی معنای شماره دو را هم با جزئیات بیشتری مبتنی بر پژوهش می‌سازیم.

وی ادامه داد: فیلم دیگری نیز در خصوص مهاجرت غیر قانونی داشتیم که همزمان با آن گفتگوی بین نسلی را نیز برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت. تلاش کردیم رویکردمان در تهیه فیلم‌ها برای نسل جوان باشد و برای نسل جوان جذاب باشد. از دیگر اقدامات مان تهیه پژوهشی در خصوص زندگی حضرت خریجه (س) بود که در مرحله دوم تبدیل به کتاب شد. داستان جذابی است. یک فیلم نامه هم داریم که ان شاءالله تبدیل به فیلم شود.

ابتکار همچنین این را هم گفت که این معاونت از خانم گرجی در جشنواره زن و علم به عنوان یک زن دانشمند "سرآمد" در حوزه علوم قرآنی تقدیر شده است و از این اقدام معاونت به عنوان یک توفیق برای زنده نگه داشتن نام گرجی یاد کرد و گفت: توفیق الهی بود که گوشه‌ای از وظایف خود را در ارتباط با این استاد بزرگوار انجام دهیم و وظیفه داشتیم‌گوشه‌ای از زندگی این بانو را به تصویر بکشیم که برای نسل جوان جذاب باشد و روحیات ایشان را منتقل کند.

وی همچنین این را هم گفت که فیلم "سفر طاهره" در خصوص زندگی خانم طاهره صفار زاده توسط این معاونت در دست تهیه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار