بازدید معاون اقتصادی وزیر کشور از شهرک‌های صنعتی استان خوزستان

دین‌پرست: خوزستان نیازمند ایجاد اشتغال و راه‌اندازی واحدهای تولیدی است

تهران (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای در جریان سفر به استان خوزستان با حضور در شهرک‌های صنعتی شماره ۴،۳ و ۵ اهواز، ضمن بازدید از بخشی از واحدهای مستقر در این شهرک‌‌ها، شرایط تولید و اشتغال و مشکلات این واحدها را مورد ارزیابی میدانی قرار داد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دین‌پرست: خوزستان نیازمند ایجاد اشتغال و راه‌اندازی واحدهای تولیدی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور و قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در جریان این بازدید، با حضور در واحدهای صنعتی؛ فولاد ماشین سازنده تجهیزات نفت و گاز و مجتمع فولاد آتیه خلیج فارس تولید کننده میلگرد در جریان روند تولید این واحدها و موانع پیش روی تولید اعم از نوسانات برق، تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی، عدم پرداخت مطالبات توسط صنایع کلان استان خوزستان و … قرار گرفت.

دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور جمعه در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی ۳،۴ و پنج اهواز بیان کرد: یکهزار و ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در این شهرک ها مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد بررسی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور بحث رفع مشکلات شهرک های صنعتی خوزستان است افزود: موضوع بررسی واحدهای صنعتی مشکل دار خوزستان در شهرک ها و نواحی صنعتی در دستور کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور قرار گرفته است.

دین پرست با بیان اینکه در خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد ادامه داد: از این تعداد ۵۲ شهرک صنعتی فعال و در حال واگذاری زمین به متقاضیان است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۱۷۴۸ واحد صنعتی در این تعداد شهرک به بهره برداری رسیده اند که ۳۹۵ واحد از این تعداد راکد شده اند که این موضوع در ستاد تسهیل کشور بررسی می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور ادامه داد: موضوع جاده دسترسی به شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز و زمین های مورد نیاز برای استقرار واحدهای جدید و اجرای فاز توسعه شهرک صنعتی شماره ۳ و شماره ۵ اهواز نیز از جمله مواردی است که در این سفر مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج مساعدی نیز دست یافته ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور و قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین تاکید کرد: در جلسات و بازدیدهایی که صورت گرفت موانع اجرای پروژه راه دسترسی شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز شناسایی شده است که به زودی مرتفع خواهد شد.

واحد صنعتی فولاد ماشین مستقر در شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز برای ۱۹ نفر با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال در زمینه تولید تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت و گاز در حال فعالیت است. مجتمع فولاد آتیه خلیج فارس مستقر در شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز نیز با ایجاد اشتغال برای ۱۴۰ نفر و سرمایه گذاری بیش از ۹۱۱ هزار میلیون ریال در زمینه تولید میلگرد فعالیت می‌کند.

بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور و قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در جلسه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید ویژه شهرک ها و نواحی صنعتی خوزستان که امروز ۸ مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه های پیش‌بینی شده در سفر به خوزستان، رسیدگی و بررسی مشکلات مربوط به شهرک ها و نواحی صنعتی در خوزستان بود.

وی افزود: پس از بازدیدی که امروز از شهرک های صنعتی شماره ۳، ۴ و ۵ در اهواز انجام شد، جلسه بسیار خوبی برای حل مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی خوزستان برگزار کردیم.

دین‌پرست ادامه داد: این نشست تخصصی با حضور همه دستگاه های اجرایی خدمات رسان از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، وزارت ارتباطات، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور تصریح کرد: ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده در خوزستان وجود دارد که همه مشکلات آن ها امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همه دستگاه‌های خدمات رسان با هماهنگی بسیار خوبی که با یکدیگر دارند، قول همکاری داده اند تا همه موارد مربوط به شهرک ها و نواحی صنعتی در خوزستان را تعیین تکلیف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به بحث توسعه دو شهرک صنعتی در خوزستان بیان کرد: خوشبختانه با واگذاری زمین برای توسعه شهرک های صنعتی شماره ۳ و ۵ در اهواز موافقت شده و قرار است کارهای نهایی این تصمیم، پیگیری و انجام شود.

وی در خصوص بحث راه دسترسی شهرک صنعتی شماره ۵ اهواز گفت: راه و شهرسازی موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده و قرار است سازوکار مربوطه برای اجرای این طرح نهایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور اظهار کرد: در بحث تامین آب و برق شهرک ها و نواحی صنعتی قول هایی داده شد است تا مشکلات در این زمینه حل شود. امیدواریم با تصمیم‌گیری‌ها و مصوباتی که امروز خواهیم داشت، بسیاری از مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی خوزستان حل شود.

دین‌پرست با بیان اینکه خوزستان امروز بیش از هر زمانی نیازمند ایجاد ظرفیت‌های اشتغال و راه‌اندازی واحدهای تولیدی است، گفت: امروز در خصوص واحدهای تعطیل موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی خوزستان نیز تصمیم‌گیری‌هایی انجام شده است و آن دسته از واحدهایی که با راه‌اندازی مجدد آن‌ها بیشترین اشتغال را خواهند داشت، موانع و مشکلات‌شان احصاء و در راستای فعال سازی آن ها اقدام می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور دیروز پنجشنبه به همراه هیاتی از مسئولان کشور که از اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور هستند به منظور بررسی مشکلات واحدهای صنعتی به استان خوزستان سفر کردند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار