با حضور مجازی رئیس جمهور انجام می‌شود

106 کیلومتر از راه آهن اصفهان - میبد به بهره‌برداری می‌رسد

تهران ( پانا) - ۱۰۶ کیلومتر از خط دوم راه‌آهن شهرستان زرین شهر اصفهان - بافق یزد، فردا پنجشنبه در قالب هشتاد و ششمین برنامه افتتاح طرح‌های دولت دوازدهم با ارتباط ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
106 کیلومتر از راه آهن اصفهان - میبد به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش ایرنا، مدیر کل راه آهن اصفهان در این خصوص عنوان کرد: خط دوم راه‌آهن مسیر یادشده دارای پنج ایستگاه است که از ایستگاه سیستان تا آب نیل در این استان را شامل می‌شود.

سیدرضا سادات‌حسینی افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح افزایش سرعت در خطوط ریلی برای تردد قطارهای باری و مسافری است.

وی ادامه داد: به همراه این طرح در استان اصفهان، سه طرح دیگر خط راه‌آهن اقلید - یزد، ۱۸۲ کیلومتر خط دوم راه آهن قزوین- زنجان و تونل البرز واقع در قطعه دوم آزادراه تهران - شمال نیز افتتاح می‌شود.

مدیرکل راه آهن اصفهان، هزینه بهره برداری از طرح‌های مذکور را در مجموع ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

یکصد کیلومتر از ۴۷۰ کیلومتر این خط آبان ۹۸ افتتاح شده بود.

استان اصفهان ۳۵ تا ۴۰ رام قطار باری با ترافیک بالا در روز دارد و از نظر تخلیه بار رُتبه نخست(با ۳۳ درصد از سهم کل کشور)، از نظر صدور بارنامه رُتبه دوم، از نظر تُن کیلومتر رُتبه سوم و از نظر تُناژ بارگیری رُتبه چهارم کشوری را دارد.

سهم راه‌های ریلی نسبت به کل راه‌ها در استان اصفهان ۱۸ درصد، سهم جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن نسبت به همه بخش‌ها ۸ درصد و سهم حمل و نقل باری در راه‌آهن نسبت به کل در استان ۲۵ درصد است.

۲۱ منطقه راه آهن در سراسر کشور وجود دارد که در این میان، راه آهن اصفهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

استان اصفهان در سال ۱۳۴۷ به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست و دارای ۶۸۱ کیلومتر و ۶۷۷ متر خط اصلی، ۱۸۸ کیلومتر خط مانوری و ۶۶ کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار