عباسپور خبر داد

تیپ قرارداد با سامانه حمل و نقل دانش‌آموزی متناسب با شرایط کرونایی

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور، فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تیپ قرارداد با سامانه حمل و نقل دانش‌آموزی متناسب با شرایط کرونایی

نورعلی عباسپور در روز دوم اجلاس ۳۵ روسای آموزش و پرورش با اشاره به این که انجمن اولیا و مربیان حلقه واسط ارتباط آموزش و پرورش با خانواده ها است، اظهار کرد: اگر خانواده ها را برای شروع سال تحصیلی آماده نکنیم و از حمایت خانواده ها در بازگشایی مدارس، برخوردار نشویم دچار نوعی آشفتگی و سردرگمی در تصمیمات خواهیم شد.

عباسپور «جلب همکاری و همراهی خانواده ها» برای شروع سال تحصیلی را یکی از اولویت های انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، دانست و گفت: به منظور «جلب همکاری و همراهی خانواده»، اقدام به برگزاری جلسات توجیهی و اقناعی با اعضای شوراهای انجمن اولیا و مربیان در سطح استان، منطقه و مدرسه کرده ایم و از طریق کانال ها و گروه های مجازی، خانواده ها را در جریان تصمیمات مربوط به سال تحصیلی قرار داده ایم.

وی افزود: دعوت از نمایندگان اولیا در جلسات کمیته ها و کارگروه های پروژه مهر برای مشارکت در تصمیم گیری ها، فعال سازی شبکه ارتباطی اعضای شورا های انجمن اولیا و مربیان در سطوح استان، منطقه، مدرسه و خانواده و تمهید مقدمات برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان به یکی از روش های حضوری، غیر حضوری یا ترکیبی با رعایت ضوابط و پروتکل ها از دیگر اقدامات انجام شده در «جلب همکاری و همراهی خانواده ها»، است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در خصوص حمل و نقل دانش آموزان در سال تحصیلی 1401-1400 گفت: پس از تشکیل جلسات مختلف و اتخاذ تصمیم متناسب با متقاضیان سرویس حمل و نقل در سطح مدارس منطقه، اقدام به انعقاد قرارداد مشروط با توجه به شرایط موجود و متناسب سازی تیپ قرارداد با توجه به زمان برگزاری کلاس ها و رعایت پروتکل های بهداشتی و امنیتی وپیگیری تصویب از طریق شورای شهر و ابلاغ آن به مدارس شد.

وی افزود: همچنین مقرر شد خانواده ها قادر به استفاده از ظرفیت خدمات حمل و نقل به شیوه اینترنتی با رعایت قوانین و ضوابط امنیتی باشند و بتوانند از طریق مجازی و ثبت نام در سامانه از خدمات «حمل و نقل سرویس های دانش آموزی» با رعایت پروتکل های اجتماعی ، بهره ببرند.

عباسپور، تصمیم گیری در مورد «لباس و پوشش دانش آموزان» را بر اساس آیین نامه اجرایی بر عهده شورای مدارس دانست و گفت: اعضای شورای مدرسه باید از هر گونه اجبار و تهیه لباس دانش آموزان، اجتناب کرده و بر رعایت چهارچوب مذکور در فصل 5 آیین نامه اجرایی مدارس تاکید داشته باشند.

وی ادامه داد: با استناد اصلاحیه ماده 11 قانون شورا های آموزش و پرورش، «مشارکت مالی والدین» در مدارس تنها باید به صورت داوطلبانه و خارج از فصل ثبت نام، انجام شود و خانواده ها باید در عوض مشارکت مالی، از مدارس رسید رسمی، دریافت کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت آموزش خانواده ها، تصریح کرد: در سال گذشته توانستیم مدرسان «آموزش خانواده» را در مدارس کشور ساماندهی کرده و «آموزش خانواده» (حداقل 5 و حداکثر 9 جلسه) را بر اساس نیاز سنجی در مدرسه، انجام دهیم. همچنین توانستیم با عضویت والدین در گروه های مجازی در مدارس مختلف و از طریق شبکه شاد، بسیاری از برنامه ریزی های مربوط به آموزش خانواده را از طریق بستر مجازی، پیگیری کنیم.

وی گفت: بکارگیری مشاوران توانمند و متخصص و استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمات مشاوره در مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و معرفی این مراکز به مدارس و خانواده ها، از دیگر اقدامات موثر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار