مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

نرخ توسعه‌یافتگی آموزش و رضایت شغلی معلمان فارس، بالاتر از میانگین کشوری است

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، بر اساس ارزیابی و پایش ملی نظام آموزشی با رویکرد تضمین کیفیت نرخ توسعه‌یافتگی آموزش و رضایت شغلی معلمان فارس بالاتر از میانگین کشوری است و این ناشی از عدالت محوری برنامه‌ها و عملکرد آموزش و پرورش فارس است.

کد مطلب: ۱۲۰۳۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
نرخ توسعه‌یافتگی آموزش و رضایت شغلی معلمان فارس، بالاتر از میانگین کشوری است

فرهاد اسماعیلی در حاشیه برگزاری سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور در جمع روسای استان فارس با اشاره به احادیث پیامبر اکرم و امام خمینی (ره) گفت: آشکار کردن هرکاری پیش از آن که به سامان برسد یک آفت در کار مدیریتی است که به جامعه آسیب های جدی می رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه سالی تحصیلی گذشته را کاملا با کرونا سپری کردیم، گفت: کارهای بسیار ارزشمند پژوهشی در دوران کرونا انجام شد که می‌تواند راهگشای سیستم تعلیم و تربیت در آینده باشد.

اسماعیلی گفت: یکی از نتایج ارزشمند تحقیقات در دوران کرونا این بود که هیچ آموزشی جای مدرسه و معلم را نمی‌تواند بگیرد و جایگاه والای معلم بیش از پیش آشکار شد.

وی گفت: طبق نشانه های تجربی موجود باید گفت سلامت روان دانش آموزان در دوران کرونا پایین آمده و ما باید باتوجه به ظرفیت و کارکردهای مدرسه روی این مساله کار کنیم و در این باره تحقیقات رسمی انجام بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تجربه نشان داده آموزش، مهمترین محور و رکن تعلیم و تربیت نیست و باید مسایل تربیتی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم تا روان و شخصیت دانش آموزان آسیب کمتری ببیند.

اسماعیلی گفت: بسیاری از دانش آموزان ملجا و پناهگاهی جز مدرسه ندارند و مدارس به عنوان کانون تربیتی محله باید تجهیز شوند.

وی با بیان اینکه پایش و ارزشیابی ملی نظام آموزشی با رویکرد تضمین کیفیت انجام شده است گفت: برشهای استانی این پایش به استان ها ارسال شده است که حاوی نتایج جالبی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: براساس این ارزیابی ها در شاخص نرخ گذر دوره ابتدایی نیاز به کار بیشتری داریم البته این به معنی نیست که در این باره دست به داده سازی بزنیم بلکه این کار باید با یک آسیب شناسی دقیق و به صورت ترمیمی صورت گیرد.

اسماعیلی افزود: این پایش ها نشان داده رضایت شغلی معلمان فارسی بالاتر از میانگین کشوری و در جایگاه سوم قرار دارد و این ناشی از عدالت محوری برنامه و اهداف آموزش و پرورش فارس است.

اسماعیلی با بیان اینکه در خط مقدم نظام تعلیم تربیت معلمان ایستاده اند گفت: نرخ امید به تحصیل دانش آموزان در فارس بالاتر از میانگین کشوری و در وضعیت مطلوبی قرار دارد که این مساله در این این استان با تنوع گوناگون فرهنگی و اجتماعی بسیار دستاورد بزرگی است.

وی گفت: نرخ توسعه یافتگی آموزش در فارس نیز با رشد چشمگیر در وضعیت خوبی قرار گرفته و از این حیث در جایگاه هفتم کشور ایستاده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اصل کرامت، اصل کیفیت و اصل تمرکز بر هدف و ماموریت از اهداف اصلی سی و پنجمین اجلاس آموزش و پرورش کشور است که در دوره انتقال دولت صورت گرفته تا بار دیگر اهمیت تعلیم و تربیت را نشان دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار