حاجی میرزایی: ارزشیابی‌ها باید پایه هدف گذاری در سال بعد و زیربنای برنامه ریزی برای بهبود شرایط باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در میزگرد «سنجش و ارزشیابی» در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور اظهار کرد «ارزشیابی» ، پایه هدف­گذاری سال آینده و زیربنای برنامه ریزی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۰۳۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: ارزشیابی‌ها باید پایه هدف گذاری در سال بعد و زیربنای برنامه ریزی برای بهبود شرایط باشد

محسن حاجی میرزایی در میزگرد «سنجش و ارزشیابی» در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت بر سه پایه؛ «معلم»، «برنامه درسی» و «پایش کیفیت آموزشی» استوار است، بنابراین یکی از سه پایه اصلی تعلیم و تربیت، بحث سنجش و ارزشیابی است.

وی افزود: تعهد یک مجموعه به پیشرفت، کیفیت، امانت­داری، مسئولیت­پذیری و ...، در التزام آن مجموعه به ارزشیابی است و بدون­توجه به این موضوع، تعهداتش محقق نمی شود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: هر سال یک جریان آموزشی را پشت سر می گذاریم، اما توجه کافی به موضوع «سنجش و ارزشیابی» نداریم.

وی ادامه داد: امیدوارم فرآیند سنجش و ارزشیابی، جایگاه واقعی خود را بیابد و در اندیشه همه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، ارزشیابی جایگاه رفیعی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم آشنایی مدیران به جایگاه واقعی ارزشیابی، تأکیدکرد و ادامه داد: اندازه واقعی ارزشیابی از آنچه امروز تصور می شود خیلی بیشتر است، لذا غفلت از آن خسارت­بار بوده و تضییع­کننده فرصت ها و منابع و موجب مسئولیت دنیوی و اُخروی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اطمینان از عملکرد خود، بهره مندی مطلوب از سنجش و ارزشیابی امری اجتناب ناپذیراست و تحقق اهداف تعلیم و تربیت تنها از طریق نظام پایش، محقق می شود.

عضو کابینه تدبیر و امید، اظهار کرد: بدون ارزشیابی، نمی توانیم مختصات کار خود را بسنجیم. در یک سال اخیر، علی رغم وجود شرایط کرونایی، اقدامات خوبی در حیطه ارزشیابی صورت گرفته است.

وی افزود: ضروری است، پس از گذشت یک سال تحصیلی، تصویر روشنی از فرآیند ارزشیابی داشته باشیم و این پایش در اختیار افراد مؤثر قرار گیرد تا در تصمیم گیری ها از آن استفاده شود.

حاجی میرزایی گفت: اگر مدیر یک منطقه ارزشیابی دقیقی از عملکردش نداشته باشد نمی تواند برنامه ریزی دقیقی داشته باشد. «ارزشیابی ها» باید پایه هدف گذاری درسال بعد و زیربنای برنامه ریزی برای بهبود شرایط باشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم که موضوعات مطرح شده در این اجلاس در بهبود و ارتقای کیفیت ارزشیابی مؤثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار