آغاز تزریق واکسن به فرهنگیان در خراسان رضوی

مشهد (پانا)- رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت ما به صورت نمادین طرح واکسینه فرهنگیان را آغاز کرده‌ایم زیرا هنوز واکسن‌های فرهنگیان از سمت وزارت بهداشت آزاد نشده و به ما داده نشده است.

کد مطلب: ۱۲۰۳۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز تزریق واکسن به فرهنگیان در خراسان رضوی

رضا کشتی دار در گفت و گو با پانا اظهار کرد: امروز به صورت نمادین طرح واکسینه فرهنگیان را آغاز کرده ایم زیرا هنوز واکسن های فرهنگیان از سمت وزارت بهداشت آزاد نشده و به ما داده نشده است. با توجه به اینکه نیاز بود یک کلاس آموزشی به صورت حضوری برای واکسیناتور ها داشته باشیم تا عملا تمرین کنند ما تعدادی واکسن از دانشگاه علوم پزشکی قرض کرده ایم تا در سالن ورزشی دبیرستان مهشید مصلی نژاد به صورت نمادین و تمرینی در اختیار واکسیناتور ها قرار گیرد .
وی ادامه داد : واکسیناتور ها شامل مراقبین سلامت، پرستارها، ماماهاو کسانی که پیرا پزشکی دارند است که می توانند با آموزش هایی که داده شده است تزریق به فرهنگیان را شروع کنند .
کشتی دار گفت : سه نوع واکسن به ما داده می شود که وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به ما اعلام کرده اند یکی از واکسن ها ایرانی است و دو تا خارجی و به اختیار همکاران هر کدام را که می‌خواستند به آنها تزریق می‌کنیم.
وی گفت : تا کنون هیچ واکسن برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال در ایران تایید نشده است، اگر در آینده واکسنی برای دانش آموزان تایید شده شود مرحله بعد این عزیزان هم واکسینه می‌شوند .
وی اظهار کرد : به امید خدا یک بخشنامه ای به کل استان داده می شود که از هفته آینده ۹ مرداد ماه هر فرهنگی به ناحیه و حوزه خودش مراجعه کند و آنجا طبق نوبت دهی واکسنشان را دریافت و تزریق کنند، تا اول مهر ماه ما بتوانیم کلاس ها را حضوری با رعایت دستور عمل های بهداشتی شروع کنیم .
خبرنگار : ملیکا اکبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار