حاجی میرزایی: در برنامه درسی مطابق با زیست بوم کرونا عمل کنیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سی و پنجمین اجلاس مدیران و  روسای آموزش و پرورش کشور تاکید کرد با شیوع ویروس کرونا وارد زیست بوم جدیدی شدیم که پیش از آن آمادگی لازم را نداشتیم، بنابراین این آمادگی باید در برنامه درسی ایجاد شود.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: در برنامه درسی مطابق با زیست بوم کرونا عمل کنیم

محسن حاجی میرزایی در اجلاس ۳۵ روسای آموزش و پرورش و در میزگرد برنامه درسی، کتاب و مواد آموزشی اظهار کرد: هیچ تحولی بدون تحول در برنامه درسی میسر نمی‌شود، برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین نیازمند برنامه درسی مناسب هستیم.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین از حاکمیت رویکرد تربیت محور یاد شده است، ادامه داد: باید از رویکرد آموزش حافظه محور به سمت آموزش تربیت محور پیش رفت تا انسانی مطابق با اهداف سند پرورش یابد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: نسل ما برای بالندگی، خلاقیت، پرسشگری و پژوهشگری باید از برنامه درسی بیرون آید. روش‌های آموزشی مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، باید از روش‌های اثربخش و مبتنی بر نتیجه و خلق موقعیت یادگیری بهره مند شد.

حاجی میرزایی عنوان کرد: آنجایی که باید قابلیت کافی برای ورود فعالیت نوین به عرصه آموزشی وارد کند، برنامه درسی است.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا وارد زیست بوم جدیدی شدیم که پیش از آن آمادگی لازم را نداشتیم، بنابراین این آمادگی باید در برنامه درسی ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: تفاوت‌های فردی مانند محل و شیوه زندگی آنجایی که باید مورد فهم باشد، برنامه درسی است.

حاجی میرزایی گفت: برای اینکه بدانیم در تحقق سند تحول بنیادین در کجای کار قرار داریم، چقدر توانستیم به اهداف سند نزدیک شویم، نیازمند برنامه ریزی در برنامه درسی جدی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دیدن، شنیدن و تعقل انسان‌ها را از نادانی و بی علمی به فردی برجسته تبدیل و برنامه درسی این امور را تغذیه می‌کند. وقتی از برنامه درسی حرف می‌زنیم، در واقع از رکن مهمی از نظام تعلیم و تربیت صحبت می‌شود و در همه شئون این نظام تاثیر می‌گذارد، بنابراین عمیقا باید به این موضوع فکر شود.

حاجی میرزایی افزود: درحال حاضر ماهیت برنامه درسی با کندی به دلیل پیچیدگی‌های این عرصه پیش می‌رود، باید برای سال‌های آینده برنامه ریزی و پیش بینی صورت گیرد، نقشه راه آینده باید در برنامه درسی تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در زمینه تهیه برنامه درسی مناسب ایجاد شده که امید است با نقش خوب خانواده، والدین پیش رود. در حال حاضر برای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز برنامه درسی مناسب تهیه می‌شود، بنا را باید از این سازمان نهاد. سازمان تعلیم و تربیت کودک از نهادهای اساسی ماست که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: برای ایجاد برنامه درسی مناسب نیازمند استفاده از ظرفیت اجتماعی هستیم، باید ظرفیت‌های بیرونی را مورد تاکید قرار داد و سازمان در نقش کنترل کننده، جامعه را برای محتوای آموزشی آماده کند.

حاجی میرزایی ادامه داد: آموزش و پرورش باید خود را با تحولات پیش برد، بی شک در سال تحصیلی جدید در این عرصه جلوتر از سال‌های گذشته هستیم.

وی افزود: هر کار و تقلید باید پس از فهم کارهای دیگران صورت گیرد، رویکرد این نیست غرب را کامل کنار گذاشت جامعه اسلامی باید خلاق باشد و با فهم از سایر امور دست به ارائه شیوه‌های نوین کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار