تامین آب شرب ۴۵ روستا و شهر در جنوب شرق خوزستان توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری

امیدیه (پانا)- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت وگاز آغاجاری از تامین آب شرب ۴۵ روستا  و شهر در جنوب شرق خوزستان توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تامین آب شرب ۴۵ روستا و شهر در جنوب شرق خوزستان توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری

پژمان قضایی پور با اعلام این خبر افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری دارای تأسیسات آبرسانی مهمی است که با هدف تأمین آب کارخانجات و واحدهای عملیاتی و منازل سازمانی احداث شده اند. در راستای مسئولیت های اجتماعی و بنا بر رعایت حسن همجواری حدود 60 درصد آب تولیدی واحدهای آبرسان، به صورت مستمر و روزانه به روستاها، شهرها و مناطق همجوار اختصاص می یابد.

او در ادامه یادآور شد: آبرسانی سردشت (زیدون) با تولید 32000 متر مکعب در روز، در فاصله 75 کیلومتری از شهرستان امیدیه واقع شده است. در این محدوده جغرافیایی (جنوب شرق خوزستان) تعداد 30 پاره روستا که از توابع شهرستان های بهبهان (چم - دهنو - سعادت آباد - اسلام آباد - اما زاده سید - نصرالدین محمد- برج یوسفی- قلعه چعبی - آباد -محمود آباد) و هندیجان (شیری- سویره - ده ملا- بزی - مشراگه) و امیدیه (محسینیه- صالحک - امیرالمومنین- گرگری- قلندری- گدراچیتی- آسیاب- تنگ جعفر- عشاره سفلی و علیا- حویله - حبابه 1و2- خط زبید- خیط العماره - چاه سالم- مجنون) هستند، به صورت روزانه و مستمر از آب تولیدی آبرسانی سردشت با مجموع دبی 20000 متر مکعب بهره مند می شوند.

قضائی پور همچنین به آبرسانی جایزان اشاره کرد و افزود: مقدار آب تولیدی تلمبه خانه جایزان 17000 مترمکعب در روز است که حدود 6000 متر مکعب از این آب به شهر جایزان و روستاهای قلعه حمود- اسلام آباد - ده صفر- ده ولی- ارمش- هفت تپه و شهرک آزادی اختصاص می یابد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغا جاری به تأسیسات آبرسانی چم نظامی نیز اشاره و عنوان کرد: تولید روزانه این واحد آبرسانی 18500 متر مکعب است که 3000 متر مکعب آن به مصرف روستاهای آب باران1- سربند- کوی ابوذر میانکوه و نمره یک میانکوه می رسد.

قضایی پور در ادامه، نقش شرکت نفت و گاز آغاجاری در رفع بحران کم آبی شهر امیدیه در سالیان گذشته را یادآور شد و عنوان کرد: در سال 1397 از طریق احداث 23 کیلومتر خط لوله 16 اینچ آب در مسیر جایزان - امیدیه و تامین روزانه 10000 متر مکعب جهت مصارف شهری این شهرستان، معضل کم آبی مرتفع شد. در حال حاضر نیز روزانه 15000 متر مکعب از آب تولیدی شرکت آغاجاری در اختیار آبفای شهرستان امیدیه، جهت تامین آب مناطقی از شهرستان اختصاص می یابد.

او همچنین به نقش آفرینی شرکت آغاجاری در بحران اخیر تنش آبی خوزستان اشاره کرد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یک دستگاه تانکر با ظرفیت 18000 مترمکعب به مدت سه ماه تا پایان فصل تابستان جهت روستاهای متاثر از تنش آبی در شهرستان رامشیر اختصاص یافت و در روزهای پیش رو نیز بنا به درخواست فرمانداری امیدیه دو دستگاه تانکر آب سیار جهت روستاهای بخش مرکزی امیدیه آماده همکاری است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در ادامه اظهار کرد: آب تولیدی روزانه توسط آبرسانی های شرکت آغاجاری مقدار 80 هزار متر مکعب است که از این مقدار حدود 55 درصد در اختیار امور آبفای مناطق همجوار تاسیسات جهت توزیع در روستاها و شهرهای مذکور قرار می گیرد. وی این سطح از خدمات آبرسانی در سطح استان توسط یک شرکت بهره بردار را کم نظیر عنوان کرد و گفت: وجود زیرساخت های آبرسانی شرکت آغاجاری باعث پایداری نسبی وضعیت آب و کاهش تنش آبی در بخشهای قابل توجهی از جنوب شرق خوزستان است و با توجه به دستور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب جهت مشارکت در رفع مشکلات ناشی از تنش آبی، این خدمات پایدار در کنار رسالت اصلی تولید با هدف نقش آفرینی در حل بحران تنش آبی استان عزیزمان خوزستان استمرار خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار