مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم تشریح شد

ارتقای مدیریت آموزشگاهی و تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین

رشت (پانا) - مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو رشت عنوان کرد ساماندهی نیروی انسانی، اجرای برنامه‌های مدرسه‌محور و ارتقای سامانه‌های هوشمند از مهم‌ترین کارکردهای آموزش و پرورش در 8 سال اخیر است.

کد مطلب: ۱۲۰۲۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای مدیریت آموزشگاهی و تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، احمد پورکاظمی با اشاره به نقش شگرف آموزش و پرورش در تعالی جامعه و تنوع برنامه های اجرا شده در بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی، طراحی و اجرای برنامه توانمندسازی حرفه ای معلمان از 94، اجرای پایلوت طرح شهاب از سال 92 در تمام مدارس ابتدایی، الکترونیکی شدن سامانه های ادارات و افزایش پوشش پیش دبستانی ها از مهم ترین برنامه های اجرا شده آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است.

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی مدارس ناحیه دو رشت اظهار کرد: در این 8 سال، 6 مدرسه دولتی، 2 سالن ورزشی و بیش از 30 مدرسه غیردولتی به ظرفیت مدارس این ناحیه افزوده شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو رشت با تأکید بر ضرورت ارائه الگوهای یادگیری مبتنی بر فناوری های نوین خاطرنشان کرد: بهره گیری از تجهیزات نوین با محوریت سند تحول بنیادین براساس نقش فعال و انعطاف پذیر دانش آموزان در فرآیند یادگیری ضروری است.

پورکاظمی، کاهش انواع مدارس را گامی مهم در رسیدن به عدالت آموزشی برشمرد و گفت: وجود مدارس خاص باعث شکاف طبقاتی و آموزشی می شود و ضروری است برخی مدارس مانند هیأت امنایی و نمونه دولتی و ... جهت ارائه خدمات آموزشی برابر در همه مناطق، حذف شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متعدد در نظام آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اجرای دقیق اسناد بالادستی و افزایش برنامه های مهارت افزایی برای اولیا از اولویت های فوری برنامه های آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار