رئیس سازمان دامپزشكی مطرح كرد:

ورود 5 هزار دام سبك زنده از ارمنستان به ایران / تعطیلی 45 درصد كشتارگاه‌های سنتی كشور

خبرگزاری پانا:رئیس سازمان دامپزشكی از واردات پنج هزار دام زنده طی سه ماهه نخست امسال از ارمنستان به كشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، سیدمحسن دستور چهارشنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینكه طی سه ماه نخست امسال حدود پنج هزار رأس گوسفند از كشور ارمنستان به كشور وارد شده است، اظهار كرد: دام‌های زنده به صورت رسمی و كاملاً با نظارت سازمان دامپزشكی به كشور وارد شده‌اند .

وی افزود: دام‌های سبك زنده وارد شده از ارمنستان تحت نظارت ادارات كل دامپزشكی در استان‌های مرزی از جمله آذربایجان‌شرقی و اردبیل به نزدیك‌ترین كشتارگاه انتقال داده شده و كشتار شده‌اند .

به گفته دكتر دستور، از كشور ارمنستان تنها گوسفند زنده وارد می‌شود .

وی خاطرنشان كرد: در سال گذشته 70 هزار دام سبك زنده وارد كشور شده بود .

دستور در خصوص قرنطینه‌های دامپزشكی در مرزهای كشور گفت: تمام واردات با مجوزهای دامپزشكی انجام می‌گیرد، بنابراین واردات و صادرات دام‌هایی كه با مجوزهای بهداشتی سازمان دامپزشكی باشد، خطر انتقال بیماری ندارند .

رئیس سازمان دامپزشكی كشور متذكر شد: قرنطینه‌های دامپزشكی در مرزهای كشور وجود دارد و مجوزهای بهداشتی برای دام و فرآورده‌های دامی هم در محل قرنطینه‌ها، ارائه می‌شود و مجوزی بدون عبور از قرنطینه، صادر نخواهد شد .

وی در ادامه به سیاست‌های سازمان دامپزشكی در ساماندهی كشتارگاه‌ها اشاره كرد و افزود: ایجاد كشتارگاه‌های صنعتی پروانه‌دار در كشور پیگیری می‌شود .

دستور با بیان اینكه احداث كشتارگاه صنعتی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، تصریح كرد: سازمان دامپزشكی نقش حمایتی را ایفا می‌كند .

تعطیلی 45 درصد كشتارگاه‌های سنتی كشور

رئیس سازمان دامپزشكی به تعطیلی 45 درصد كشتارگاه سنتی در كشور اشاره كرد و گفت: 15 كشتارگاه سنتی در آذربایجان‌شرقی تعطیل شده است و اكنون دو كشتارگاه صنعتی در این استان فعالیت می‌كنند .

به گفته دستور، 63 واحد كشتارگاه صنعتی دام و 220 كشتارگاه صنعتی طیور در كشور فعالیت می‌كنند .

رئیس سازمان دامپزشكی در پایان از احداث 60 كشتارگاه صنعتی در كشور خبر داد و یادآور شد: بازرسان دامپزشكی در تمام كشتارگاه‌ها مستقر هستند .



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار