بیژن مقانلو در گفت‌وگو با پانا

تکواندو صرفا نباید در المپیک نتیجه بگیرد؛ باید ۵ سال گذشته آسیب‌شناسی شود

تکواندوکاران نباید به هیچ قرعه‌ای توجه می‌کردند

تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم ملی تکواندو ایران معتقد است باید با آسیب‌شناسی پنج سال گذشته، برای المپیک ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تکواندو صرفا نباید در المپیک نتیجه بگیرد؛ باید ۵ سال گذشته آسیب‌شناسی شود

تکواندو ایران سه نماینده در میدان المپیک داشت که امید زیادی به هر سه نماینده ایران بود تا بتوانند در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان مدال‌آوری کنند، اما المپیک توکیو هم مانند المپیک ریو همراه با اتفاقات تلخ برای تکواندو ایران بود و هر سه نماینده ایران از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

ییژن مقانلو درباره عملکرد هر سه نماینده ایران در میدان المپیک به خبرنگار پانا، گفت: « اول از همه به اعضای کادر فنی و تکواندوکاران ایران خسته نباشید می‌گویم. در این دوره ۵ سال زمان وجود داشت تا نمایندگان ایران به میدان المپیک برسند. الان باید یک ارزیابی دقیق صورت بگیرد و چند سال قبل از المپیک بررسی شود تا بتوانند نتیجه قابل قبولی کسب کنند و در المپیک بعدی تکواندو موفق عمل کند. »

وی اظهار کرد: « البته من اعتقاد دارم همه چیز در المپیک خلاصه نمی‌شود.تکواندو ایران باید نه تنها در المپیک بلکه در مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا، گرنداسلم‌ها، گرندپری‌ها و... موفق عمل کند. المپیک از این جهت بیشتر اهمیت دارد چرا که چهار سال یکبار برگزار می‌شود و کاروان ورزشی ایران در رشته‌های مختلف به این مسابقات اعزام می‌شود اما با این حال من معتقدم نباید صرفا به نتیجه‌گیری در المپیک توجه کنیم. تکواندوی ایران باید در پروسه آماده شدن برای مسابقات المپیک، در دیگر رقابت‌ها هم موفق عمل کند تا بتواند در آخرین مسابقه که همان المپیک است خوش بدرخشند.»

مقانلو در پاسخ به این سوال که قرعه‌های سختی نصیب ملی‌پوشان ایران شد، عنوان کرد: « در هیچ مسابقه‌ای نباید به قرعه توجه شود به خصوص میدان المپیک که هیچ حاشیه‌ امنی در آن وجود ندارد.حریفی مثل تکواندوکار ازبکستانی تمام قهرمانان را از پیش‌رو برمیدارد و عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد. بنابراین توجه کردن به قرعه تنها بار منفی برای تکواندوکار دارد. پنج ساله گذشته تکواندو باید آسیب‌شناسی شود و پس از ارزیابی دقیق از همین حالا برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی انجام شود. المپیک با هر نتیجه‌ای اگرچه سخت است اما برای ما تمام شد و از حالا به بعد باید به این موضوع توجه کنیم چه بازیکنانی داریم و آنها چه شرایطی دارند و آیا می‌توان برای مسابقات حساس و مهم روی آنها حساب باز کرد. قطعا اگر با استراتژی و برنامه جلو برویم در آینده شرایط تکواندو هم خوب پیش می‌رود. »

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برای المپیک بعدی مدال کسب نخواهیم کرد، اظهار کرد: « من سوالم این است که اصلا چرا باید این صحبت‌ها مطرح شود؟ چرا تکواندو ما به اینجا رسیده که باید ناامیدانه در مورد آن صحبت کنیم. البته که قطعا کار سخت است اما غیرممکن نیست. اگر بلافاصله پس از المپیک به این فکر کنیم که برای ۳ سال دیگر باید برای میدان المپیک آماده شویم و استراتژی و برنامه خود را داشته باشیم، قطعا نتیجه خواهیم گرفت. سه سال زمان کمی است تا رسیده به میدان المپیک و نیاز دارد تا از حالا برنامه‌ریزی صورت بگیرد.»

وی در مورد عملکرد ناهید کیانی و حاشیه‌های مبارزه او عنوان کرد: « المپیک میدان لحظه‌هاست، اما قطعا به لحاظ روحی و روانی حاشیه بر عملکرد تکواندوکار تاثیر می‌گذارد. اما مدیریت فدراسیون در تمامی مسابقات از اعضای کادر فنی و بازیکنان حمایت کرد و در این دوره شاهد کمترین چالش بودیم. امیدوارم در نهایت با یک برنامه‌ریزی درست و اصولی از همین حالا به فکر المپیک بعد باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار