در اختتامیه بخش آوایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور عنوان شد؛

کاظمی: قرآن اساسی ترین نقش را در تربیت یک انسان سالم دارد

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت قرآن اساسی‌ترین نقش را در تربیت یک انسان سالم دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: قرآن اساسی ترین نقش را در تربیت یک انسان سالم دارد

علیرضا کاظمی در آیین اختتامیه بخش آوایی سی و نهمین دوره مسابقات عترت و نماز دانش آموزان کشور که عصر امروز از شبکه قرآن پخش شد، گفت: ما در حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش توسعه و ترویج اقامه نماز، قرآن و عترت را جزء مهم‌ترین استراتژی‌ها و برنامه‌های خودمان قرار دادیم. همچنین اگر از منظر رویکردهای تربیتی نگاه کنیم، قرآن اساسی‌ترین نقش را در تربیت یک انسان سالم و درست دارد. از نظر ماموریت حاکمیتی هم اولین وظیفه ما است

وی ادامه داد: مسابقات قرآن عترت و نماز یکی از برنامه های این حوزه است، البته مهمترین برنامه، زیرا ابعاد مختلفی را در بر می گیرد و دستاورد های پیدا و پنهان بسیاری برای کشور در بخش های مختلف دارد.

وی افزود: امسال بیش از ۷ میلیون دانش آموز در سطح مدارس و در سطح کشور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر به مرحله کشوری راه پیدا کردند که این ارقام برای ما نشانه ای خوبی است.

کاظمی افزود : ما با ارائه یک ویترین جالب و جذاب از انواع فعالیت های قرآنی متناسب با ذائقه شرکت کنندگان تلاش کردیم تا دانش آموزان را در این مسیر قرار دهیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن جامعه عمل بپوشانیم.

محمد رضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش و پروش ن یز در این مراسم گفت: علیرغم تمامی مشکلات فضای مجازی و کمبود ها توانستیم ترفندی به کار ببریم تا نگرانی شرکت کنندگان عزیز را کمتر کنیم.

مسیب زاده گفت: همچنین ما هدایایی متبرک شده برای دانش آموزان عزیز ارسال کردیم تا بهانه ای باشد برای اینکه شرکت کنندگان خودشان را در حضور امام رضا(ع) ببینند و احساس کنند که در مشهد مقدس هستند.

وی در پایان گفت: تشکر می کنم از وزارت آموزش و پروش که تلاش کردند تا آوای ملکوتی قرآن کریم و نام ارزشمند قرآن، عترت و نماز در فضای آموزش و پرورش متبلور باشد.

در این مراسم اسامی ۲۳۰ نفر از برگزیدگان این مسابقات در رشته های مختلف، رتبه های اول تا پنجم هر رشته نیز اعلام شد.

خبرنگار: سمیه سعادتمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار