بستری 392 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های فارس 

شیراز (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان فارس، از پذیرش و بستری 392 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان، در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بستری 392 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های فارس 

عبدالرسول همتی امروز با بیان آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استودیو سلامت فارس و اعلام خبر بستری 392 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را 2 هزار و 642 بیمار عنوان کرد و افزود: از این تعداد، 287 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: در طول بحران بیماری کووید19، در مجموع یک میلیون و 174 هزار و 467 تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده است که از این تعداد، یک میلیون و 50 هزار و 656 مورد تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان بوده و با بررسی نمونه های انجام شده، 307 هزار و 319 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، 123 هزار و 811 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 21 هزار و 809 بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، 329 هزار 128بیمار مبتلا به کووید19 در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ابراز تاسف از جان باختن 12 هم استانی دیگر در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید19، تعداد جانباختگان کرونا در فارس را از ابتدا تا امروز، سوم مرداد، 5 هزار و 59 نفر اعلام کرد.

همتی در ادامه از بهبودی 291 هزار و 90 نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به آمار بالای مراجعه به بیمارستان ها، بسیاری از موارد مراجعه بیماران را غیرضروری خواند و افزود: مراکز 16 ساعته استان با داشتن کادر مجرب، آمادگی لازم برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی لازم مثل تست PCR، درخواست سی تی اسکن و داروهای ضدویروس دارند.

وی اظهار کرد: از مجموع 46 مرکز فعال در سطح استان، 11 مرکز در شیراز و بقیه در شهرستان ها فعالیت می کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه از شهروندان و به ویژه جوانان خواست تا با توجه به روند کاهش سن ابتلا و مرگ و میر بیماران کرونا، جوانان همچنان به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پایبند بوده و با جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و دوری از دورهمی های خانوادگی، در کاهش زنجیره انتقال این بیماری سهیم شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار