گفت‌وگو با صمد نیکخواه بهرامی، پرچمدار کاروان کشورمان در توکیو

وظیفه ما شاد کردن دل مردم است

پرچمداری در المپیک روحیه مضاعفی به من و بسکتبال خواهد داد

تهران (پانا) - بعد از یکسال تعویق المپیک توکیو به دلیل همه‌گیری کووید19، بالاخره مراسم افتتاحیه این مسابقات مهم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۲۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه ما شاد کردن دل مردم است

به‌گزارش ایران، تیم ملی بسکتبال ایران که علاقه‌مندان در انتظار نمایش‌های درخشان آن هستند، در نخستین بازی خود سوم مرداد به مصاف تیم چک می‌رود. آخرین حضور بسکتبال ایران در المپیک به بازی‌های 2008 پکن برمی‌گردد که ایران با مربیگری رایکو ترومن در گروه A با تیم‌های لیتوانی، آرژانتین، استرالیا و روسیه همگروه بود و در هر 4 بازی شکست خورد. آیا ایران این بار می‌تواند در توکیو مقابل تیم‌های چک، امریکا و فرانسه به پیروزی برسد؟

صمد نیکخواه بهرامی، بازیکن باتجربه تیم ملی بسکتبال گفت: «در ابتدا باید بگویم که حضور تیم ملی بسکتبال درالمپیک، اتفاق بسیار خوبی است و حالا ما در جمع 12 تیم برتر دنیا هستیم که در این میدان بزرگ به مصاف تیم‌های قدرتمند خواهیم رفت. رقابت در المپیک دشوار است و ما از این موضوع آگاهی داریم بنابراین تلاش‌مان این است که نتایجی تاریخی برای بسکتبال ایران کسب کنیم. نتایجی که برای بسکتبال ایران ماندگار شود.»

او در ادامه درخصوص شرایط آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در توکیو این گونه صحبت کرد: «فدراسیون بسکتبال برای تیم ملی برنامه‌ها و بازی‌های تدارکاتی خوبی در نظر گرفته بود اما شیوع کرونا باعث شد تا برنامه‌های فدراسیون اجرایی نشود و تیم ملی با برنامه‌ای متفاوت‌تر خود را برای توکیو آماده کند. با وجود این، پیش از اعزام به توکیو چند بازی دوستانه خوب مقابل ژاپن، اسپانیا و آرژانتین برگزار کردیم که این بازی‌ها قطعاً به ما کمک خواهد کرد تا در المپیک با شرایط بهتری مقابل رقبا حاضر شویم.»

این بسکتبالیست باتجربه کشورمان اظهار داشت: «ما پیش از حضور در المپیک نیاز به بازی‌های تدارکاتی خوبی همچون بازی با اسپانیا و آرژانتین داشتیم که خوشبختانه این موضوع محقق شد. البته در بازی دوم با اسپانیا عملکرد خوبی نداشتیم اما این دیدار تدارکاتی بود و برد و باخت در آن چندان اهمیتی نداشت. هر چند سطح بسکتبال ایران را نباید با تیم‌های نامداری همچون اسپانیا و حتی آرژانتین مقایسه کرد چرا که این مقایسه اشتباهی است.»

پرچمدار کاروان ایران در المپیک با اشاره به اینکه پرچمداری در توکیو افتخار بزرگی برای من و حتی تیم ملی بسکتبال بود، افزود: «این برای نخستین بار بود که این افتخار به بسکتبال می‌رسید و قطعاً این موضوع روحیه مضاعفی به من و تیم ملی بسکتبال خواهد داد. حقیقتاً پس از شنیدن خبر پرچمداری‌ام در المپیک، شوکه شدم و انتظار این را نداشتم که به عنوان پرچمدار کاروان ایران در المپیک معرفی شوم. پیش از این تمامی ورزشکارانی که به عنوان پرچمدار انتخاب شده‌اند، الگوی من بودند و این‌ها انسان‌های بزرگی هستند به این دلیل پرچمداری، وظیفه بزرگی برای من بود. با این انتخاب نام من در کنار نام بزرگان و اسطوره‌های ورزش ایران قرار گرفت.»

نیکخواه بهرامی بیان داشت: «امیدوارم که پرچمداری باعث شود تا وظیفه‌ام را به عنوان بازیکن تیم ملی بسکتبال بخوبی انجام دهم. وظیفه ما شاد کردن دل مردم است و همه ما امید داریم که این وظیفه را بخوبی انجام دهیم. انتخاب یک نفر از تیم ملی بسکتبال به عنوان پرچمدار المپیک نشان دهنده نگاه ویژه مسئولان ورزش است و قطعاً این موضوع به پیشرفت بسکتبال در آینده نزدیک کمک خواهد کرد. البته مسئولان می‌توانند شرایط بهتری برای تیم ملی مهیا کنند تا این تیم در مسابقات مختلف افتخارآفرین باشد.» او با انتقاد به برخی از کاستی‌ها گفت: «ما به عشق مردم بازی می‌کنیم و چشم‌مان را به برخی از کمبودها می‌بندیم اما برخی از انتقادات ناراحت کننده است. کمبودهایی داریم که امیدواریم این کمبودها برطرف شود. بسکتبال ایران باید در المپیک بازی کند و توقع مان از مسئولان این است که نگاهی المپیکی به این رشته داشته باشند.

البته حالا که گذشت و در آستانه المپیک هستیم اما امیدواریم که این اتفاق در المپیک بعدی بیفتد. حضورمان در المپیک کمک خواهد کرد تا بسکتبالیست‌ها در رشته‌های پایه با انگیزه بیشتری تمرین کنند و خودشان را به تیم ملی بزرگسالان برسانند.» پرچمدار کاروان ایران در المپیک توکیو درخصوص رقبای تیم ملی در المپیک افزود: «در گروه سختی قرار داریم. فرانسه تیم مطرحی است و این تیم قهرمان اروپا و جهان است و بازیکنان این تیم در NBA بازی می‌کنند. علاوه بر این چک هم تیم خوبی است و ما رقابت سختی با این تیم خواهیم داشت. رقیب دیگر ما امریکا است که این تیم هم تکلیفش مشخص است و جزو بهترین‌های جهان به حساب می‌آید اما مهمترین ابزار ما در رقابت با این تیم‌ها امید است که باعث می‌شود تا با انرژی بالاتری به مصاف این غول‌های دنیا برویم. می‌دانیم که آمریکا با بهترین نفرات خود وارد المپیک می‌شود و به طور قطع دیدار ما با آن‌ها بازی خوبی خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار