معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری فردا:

جشنواره فرهنگی هنری فردا، بسترساز تربیت نیروی انسانی حوزه فرهنگ و هنر در سطح کشور است

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری فردا گفت جریان سازی فرهنگی و خلق دستاوردهای تربیتی از آثار جشنواره فرهنگی هنری فردا در جامعه است.

کد مطلب: ۱۲۰۱۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فرهنگی هنری فردا، بسترساز تربیت نیروی انسانی حوزه فرهنگ و هنر در سطح کشور است

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه سی و نهمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا ضمن اشاره به حضور تعداد کثیری از دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف این جشنواره بیان کرد: این جشنواره قدمت ۳۹ ساله دارد و امسال با وجود شرایط بیماری کرونا هم، تعطیل و متوقف نشد و با همت و تلاش همکاران در سراسر کشور، در فضای مجازی، طراحی و اجرا شده و حتی توسعه پیدا کرد.

وی در مورد تفاوت ‌‌‌های جشنواره فردا در سال جاری با سالهای گذشته ادامه داد: امسال با توجه به ویژگی‌های زیست بوم جدید، رشته‌های ویژه و بخش‌های جدیدی همچون نقد ادبی و رسانه و تولید محتوای مجازی چون: پادکست، ویدئوکست و محتوای الکترونیکی اضافه شد.

کاظمی در مورد تلفیق موضوعات فرهنگی و جشنواره کانون‌های تربیتی با جشنواره فردا افزود: امسال با توجه به مناسبت‌های پیش رو، موضوعات فرهنگی همچون عید غدیر را در جشنواره مورد توجه قرار دادیم و این باعث رشد یک میلیونی دانش‌آموزان شرکت کننده نسبت به سال گذشته بود که خود باعث امیدواری است و باید به حضور دانش‌آموزان اهمیت داده و از آن حمایت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، به دستاوردهای عظیم جشنواره فردا اشاره کرد و گفت: این جشنواره، بهترین مسیر برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان، کشف و پرورش آن‌ها در زمینه‌های مختلف است و با وجود ۸۰ رشته، تمام سلایق را در برمی‌گیرد. همچنین بسترساز تربیت نیروی فرهنگی بوده و باعث خودشناسی و شناخت جامعه از دانش‌آموزان، جریان‌سازی فرهنگی، فراهم کردن دستاوردهای هنری با هدف ایجاد آرامش در جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری فردا، یک کارگاه بزرگ آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر است و به مدد حضور اساتید مجرب فرهنگ و هنر ایران زمین، دانش‌آموزان از فنون و مهارت‌های آنها استفاده می‌کنند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار