همزمان با اعیاد قربان و غدیر

مراسم تودیع و معارفه روسای آموزش و پرورش آباده

آباده ( پانا) – جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید مدیریت آموزش و پرورش آباده در جمع مدیران مراکز و مسولان شهری و باحضور محمد فیاض پورمعاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش استان و هیئت همراه در سالن یاس اداره آموزش و پرورش آباده برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تودیع و معارفه روسای آموزش و پرورش آباده

فیاض‌پور در این مراسم، حضور مدیران و مسولان را نشانه صمیمیت و بالندگی آموزش و پرورش دانست و با اشاره به نقش محوری و تحولی اعیاد قربان و غدیر در تحول فکری و عقیدتی انسان‌ها گفت: مبنای توسعه و تحول هر جامعه، توسعه فردی و اجتماعی نیروی انسانی آن جامعه است و محور ایجاد تحول، نظام تعلیم و تربیت هر جامعه است که در قالب آموزش و پرورش تعریف می‌شود و ماموریت اصلی ما توسعه فردی و اجتماعی فرزندان این آب و خاک است.

وی اجرای سند تحول بنیادین را از عوامل رشد شخصیتی دانش‌آموزان دانست و افزود: یکی از بزرگترین ماموریت‌های ما در آموزش و پرورش، ساختن انسان‌هایی برای زندگی در قرن جدید و شهروندانی برای دهکده جهانی است، شهروندانی که برای زندگی در جهان بحران‌زده کنونی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند بر مشکلات پیش رو پیروز شوند.

اجرای کامل سند تحول بنیادین به ما کمک می‌کند تا شهروندانی را در آموزش و پرورش تربیت کنیم که مجهز به سلاح علم وتقوی و دارای ویژگی‌هایی چون، عدالت‌طلبی، قاون‌مداری،مدیر و مدبر، متفکر و اندیشمند باشند و بتوانند در جامعه جهانی و با توجه به پیچیدگی‌های تاریخی و در گذر از مرحله سنتی و کمتر توسعه یافته، به مرحله توسعه یافتگی، اصالت و فرهنگ خود را حفظ کرده و انسان کاملی باشند.

فیاض‌پور با دشوار قلمداد کردن مدیریت این مجموعه علمی دانش‌آموزی گفت: ماموریت اصلی ما در این سیستم ساختن انسان‌هایی است که بتوانند با تکیه بر مبانی دینی و ملی هویتی، خود و جامعه را مدیریت کنند. مدیریت در عرصه تعلیم و تربیت کار سختی است، مدیریتی که دارای نقش محوری در تربیت مدیران فردای جامعه است و باید مدیرانی لایق و عدالت‌خواه را تحویل جامعه دهد، که همه در تراز جامعه اسلامی باشند، که این امر مهم جز با اجرایی کردن بند بند سند تحول بنیادین که حاصل تلاش صدها اندیشمند اسلامی است و به امضا بالاترین مقام رسمی یک کشور یعنی مقام معظم رهبری رسیده است، انجام پذیر نیست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، شهرستان آباده را مهد تمدن و فرهنگ و هنر نامید و وجود هنرمندان فراوان و رشته‌های هنری را در این شهرستان نشانه عمل به دستورات سند تحول بنیادین دانست و وجود مدیران لایقی و توانمد و فرهنگ دوستی چون سید رضا حسینی را از عوامل موفقیت دانش‌آموزان آباده در زمینه آموزشی و پرورشی و هنری دانست.

ایجاد زمینه لازم برای خود‌شناسی، خدا‌شناسی، خودآگاهی و خداآگاهی، ایجاد تقویت روحیه کار، تلاش و سازندگی، تربیت نسلی دارای مهارت و هنرمند، توسعه علوم و فنون و مهارت‌های مورد نیاز افراد جامعه، پرورش روحیه مشارکت، همدلی و همیاری گروهی از جمله ماموریت‌هایی بود که معاون آموزش ابتدایی در جمع فرهنگیان عنوان کرد تا شاهد نسلی مشارکت‌جو، مسولیت پذیر و متعهد باشیم.

در این مراسم از زحمات مدیر سابق مدیریت آموزش و پرورش آباده تجلیل و حمید رضا خادمی به سمت مدیریت آموزش وپرورش آباده منصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار