راهیابی ۴ نماینده استان ایلام به مرحله نهایی مسابقات کشوری توانمند

ایلام ( پانا ) -مدیر پژوهش سرای فرهیختگان استان ایلام اعلام کرد در اولین مرحله از چهارمین مسابقه ملی توانمند، در بین فهرست برگزیدگان مجموع مراحل اول و دوم، در محور عمومی، محمدحسین یاسمی ،عسل ضیایی و سید دانیال موسوی و در قسمت برگزیدگان محور تخصصی، رویا صالحی از استان ایلام قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۲۰۱۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
راهیابی ۴ نماینده استان ایلام به مرحله نهایی مسابقات کشوری توانمند

به گزارش سایت باشگاه نانو، سید سعدالله نبوی نژاد عنوان کرد: مریم عبدالهی که از مدرسان کشوری نانو فنآوری محسوب می شود، نقشی بسیار مهم به عنوان استاد مشاور دانش آموزان ایلامی در این موفقیت داشت که قابل قدردانی است.
وی در ادامه تاکید کرد: در این مرحله که در قالب انجام ۵ فعالیت عملی توسط دانش آموزان کشور برگزار شد، فعالیت ها به نحوی طراحی شد که شرکت کنندگان بتوانند با حداقل امکانات با مفاهیم جالب و جدید علمی آشنا شوند. با توجه به همه گیری بیماری کرونا و حضور دانش آموزان در خانه، در این مسابقه سعی شده­ است فضای آزمایشگاهی کوچک خانگی برای دانش آموزان فراهم شود تا هم دانش آموزان با مفاهیم جدید علوم آشنا شوند و هم بتوانند اوقات فراغت خود را با کمترین هزینه و به بهترین شکل بگذرانند. انجام این ۵ فعالیت از پانزدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و به مدت سه ماه طول کشید.
در پایان مدیر پژوهش سرای فرهیختگان استان ایلام ابراز کرد: پس از داوری فعالیت های انجام شده در مرحله اول، دانش آموزان، بیستم تیرماه سال جاری در آزمون اینترنتی به صورت برخط به رقابت پرداختند و رتبه شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات ملی توانمند، بر اساس مجموع امتیاز مرحله اول (۶۰% نمره) و آزمون مرحله دوم (۴۰% نمره) تعیین شد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت باشگاه نانو و پنل کاربری خود، در قسمت مسابقه ملی توانمند کارنامه خود را مشاهده کنند.

از مجموع شرکت کنندگان در چهارمین مسابقه ملی توانمند، ۴۲ نفر به مرحله سوم (مرحله نهایی) راه یافته اند که در گروه های سه نفره و در دو محور عمومی و تخصصی به رقابت خواهند پرداخت. لازم به ذکر است دبیرخانه اجرایی چهارمین مسابقه ملی توانمند در نظر دارد مرحله سوم این مسابقه را در هفته آخر مردادماه بصورت حضوری در تهران برگزار کند. راه­ یافتگان به مرحله سوم تا تاریخ ۲ مرداد فرصت دارند با ارسال ایمیل به آدرس competitions@nanoclub.ir آمادگی خود را برای حضور در مرحله سوم اعلام کنند. برگزیدگان می بایست در ایمیل ارسالی نام، نام خانوادگی و کدملی را ذکر کنند و همچنین اعلام کنند جهت شرکت در مرحله سوم مسابقه ملی توانمند در تهران حاضر خواهند شد. عدم ارسال ایمیل از سوی برگزیدگان به منزله انصراف آنان از شرکت در مرحله سوم تلقی خواهد شد.

مسابقه ملی توانمند برای اولین بار در سال ۱۳۹۵ و با هدف ایجاد انگیزه و هیجان بین دانش آموزان علاقه مند به رقابت در فضای علمی توسط باشگاه نانو آغاز شد. در سال ۱۳۹۸ و با همه گیری بیماری کرونا برگزاری این مسابقه متوقف شد. با تغییر آیین نامه، چهارمین دوره از مسابقه ملی توانمند در سال ۱۳۹۹ اطلاع رسانی شد و بعد از برگزاری مرحله های اول و دوم آن، مرحله نهایی در تابستان ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره های آتی این مسابقه می توانند به سایت باشگاه نانو به آدرس nanoclub.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار