طرح های ساحلی آستارا تعطیل می‌شود

رشت ( پانا) - ستاد ساماندهی سواحل آستارا با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا و در آستانه تعطیلات عید قربان، همه طرح‌ها و شناگاه‌های نوار ساحلی خزر را تعطیل اعلام و بر مسدود شدن ورودی آنها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح های ساحلی آستارا تعطیل می‌شود

به گزارش فرمانداری آستارا، سرپرست فرمانداری آستارا در جلسه ستاد ساماندهی سواحل در فرمانداری این شهرستان گفت: با وجود تعطیلی رسمی شناگاه ها و تفرجگاه های نوار ساحلی دریای خزر برخی مسافران، گردشگران و شهروندان برای تفریح و شنا به ساحل می روند، بنابراین لازم است دستگاه های متولی نسبت به نصب تابلوهای هشدار شیوع کرونا و تعطیلی نوار ساحلی اقدام کنند.

سعید میرقربانی با اعلام آماده باش اداره های مرتبط با نوار ساحلی و گردشگری در تعطیلات عید قربان از نیروی دریایی، هنگ مرزی، نیروی انتظامی، اداره ورزش و جوانان و شهرداری ها خواست با استقرار گشت های شبانه روزی در مناطق شنا آزاد و شنا ممنوع نوار ساحلی با هر گونه دورهمی و استعمال قلیان مقابله کنند.

وی با بیان اینکه مسیرهای ورود به محدوده های آزاد و ممنوع نوار ساحلی باید مسدود شود، افزود: متاسفانه در هفته های گذشته ۲ نفر به علت شنا در مناطق «شنا ممنوع» غرق شده بودند و باید با مراقبت بیشتر، از ورود مسافران به ساحل جلوگیری شود.

وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز در این جلسه گفت: با وجود تعطیلی برنامه های ورزشی و تفریحی نوار ساحلی، متاسفانه به دلیل حضور برخی گردشگران و مسافران مجبور شدیم ناجیان غریق دوره دیده را در ساحل مستقر کنیم و برای مناطق شنا ممنوع نیز تعدادی ناجی در نظر گرفته ایم.

او ادامه داد: ناجیان غریق در سال جاری ۲۲ نفر را از غرق شدن در آبهای خزر نجات داده اند و پنج نفر آنها خانم و بقیه آقا بوده اند و در تعطیلات عید قربان گشت ها و برنامه های مراقبتی اداره ورزش و جوانان را در ساحل افزایش خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار