بررسی علت تاسیس پارک فناوری نفت و گاز در کمیسیون انرژی

تهران (پانا) - کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی علل تاسیس پارک علم و فناوری نفت و گاز را با حضور نماینده وزارت نفت بررسی کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۱۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بررسی علت تاسیس پارک فناوری نفت و گاز در کمیسیون انرژی

«مصطفی نخعی» در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: بررسی عملکرد وزارت نفت در «تاسیس موسسه غیرتجاری پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در قالب ماده ۲۳۴» با حضور «سعید محمدزاده» معاون مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت و «آیدین ختلان» دستیار وزیر نفت درجلسه امروز کمیسیون بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: «مالک شریعتی» به عنوان نماینده سوال‌کنندگان ابهامات پیش آمده را مطرح و در ادامه مسوولان حاضر توضیحات لازم را ارائه دادند و در نهایت مقرر شد؛ مسوولان "موسسه غیرتجاری پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز" و سوال‌کنندگان مدارک و مستندات خود را به کمیسیون انرژی ارائه دهند. کمیسیون نیز پس از بررسی بیشتر موضوع را در جلسات آتی به رای خواهد گذاشت و درصورت رای موافق کمیسیون به اعمال این ماده، مصوبه کمیسیون برای طی کردن مراحل بعدی به هیات رییسه ارسال خواهد شد.

نخعی با بیان اینکه ابهاماتی که نماینده سوال‌کننده مطرح کرد، بیشتر در رابطه با فرآیند و چگونگی ایجاد این موسسه و صلاحیت افراد انتخاب شده به عنوان هیات امنا بود، عنوان کرد: این سوال برای نمایندگان مطرح است که صلاحیت اعضای حقیقی عضو هیات امنای موسسه بر چه اساس و مبنایی تایید شده است و چرا این سمت به صورت نامحدود به آن‌ها داده شده است. البته توضیح داده شد که "نامحدود" فقط یک موضوع حقوقی در اداره ثبت است و وزیر آینده بنا به تشخیص و صلاحدید خود می‌تواند تمام این افراد را تغییر دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: ماهیت و چرایی ایجاد این پارک فناوری توسط وزارت نفت ابهام دیگر نمایندگان بود.

وی اضافه کرد: نمایندگان معتقدند با وجود ساختارهای پژوهشی متعدد در وزارت نفت چرا این پارک ایجاد شده که پاسخ مسوولان کارکرد متفاوت پارک با دیگر مراکز پژوهشی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار